مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد:

طرح شهردار مدرسه در ۳۰ دبیرستان یزد اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد از اجرای طرح شهردار مدرسه در ۳۰ دبیرستان شهر یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعباس ملازینلی،  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: طرح شهردار مدرسه به عنوان پایلوت در ۱۰ دبیرستان دوره اول اجرا شده و در سال تحصیلی آینده نیز در ۲۰ دبیرستان دیگر اجرا خواهد شد.

 
وی عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت جامعه می‌تواند در بستر این طرح اجرا شود و دانش آموزان با اجرای آن با قوانین شهری، مسئولیت پذیری، حقوق شهروندی و … آشنا می‌شوند.
 
ملازینلی با تشریح فعالیت‌هایی که در قالب طرح شهردار مدرسه اجرا می‌شود، افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح، علاوه بر مسئولیت مدرسه، تا شعاع ۶۰۰ کیلومتری را نیز تحت مدیریت خواهند داشت و باید به وظایف تعیین شده عمل کنند.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح دیگری با عنوان خانه ورزش محلات یزد بیان کرد: فضای مدارس به ویژه حیاط ها بعد از ساعت تحصیل بلااستفاده می‌مانند که در قالب طرحی از حیاط مدرسه برای اهالی محل استفاده شده است.
 
وی افزود: با تجهیز مدارس به وسایل مورد نیاز توسط شهرداری، حیاط مدارس در واقع به ورزشگاه‌های درون محله‌ای تبدیل می‌شود و علاوه بر خانواده‌های دانش آموزان محصل در این مدارس، سایر اهالی محل به ویژه بانوان نیز می‌توانند از این فضاها استفاده کنند.
 
ملازینلی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و استمرار همکاری‌های ارزشمندی که تاکنون میان سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد و آموزش و پرورش استان یزد وجود داشته، طرح‌های و ایده‌های مطلوب را پیگیری کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..