تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار میوه

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد از تداوم روند کاهش قیمت اقلام میوه به ویژه انواع سردرختی‌ها به دلیل وفور آنها در بازار خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  این روند کاهشس قیمت‌ها در بازار میوه را مگر در مورد سیب‌زمینی ذکر کرد و یاداور شد: البته تمام اقلام میوه و صیفی حتی سیب‌زمینی به وفور در بازار یزد موجود است و کمبودی در این باره احساس نمی‌شود.

 
وی با بیان این که در حال حاضر هر کیلوگرم سیب‌زمینی به دنبال کاهش سطح زیرکشت و کمبود آن در کشور با قیمت ۶۰۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار استان عرضه می‌شود، قیمت دیگر اقلام صیفی مانند گوجه فرنگی را کیلویی ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و پیاز را نیز از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد.
 
مشرف در مورد قیمت دیگر صیفی‌جات افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو خیارسبز در بازار میادین از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، هر کیلو بادمجان از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان  و هر کیلو بامیه نیز از ۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان است.
 
وی از کاهش احتمالی قیمت اقلام سبزی آماده در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سبزی خوردن ۱۳۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان، سبزی خورشتی ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ و نرخ آماده آنها به ترتیب ۱۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ تومان است که البته احتمال کاهش این نرخ به میزان هر کیلوگرم سبزی خوردن تا ۱۲۰۰۰ و برای هر کیلو سبزی خورشتی تا ۷۰۰۰ تومان در هفته جاری نیز وجود دارد. 
 
مشرف با اشاره به وفور انواع سردرختی‌ها در سال جاری به علت گرم شدن هوا و زودرس شدن این میوه‌های تابستانه، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گیلاس از شش تا ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم زردآلو با قیمت ۵ تا ۱۲ هزار تومان و هر کیلوگرم هلو از ۳ تا ۸ هزار تومان در بازار میادین عرضه می‌شود. 
 
وی در مورد قیمت انواع دیگر میوه نیز گفت: قیمت هرکیلوگرم خربزه از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ و طالبی از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود. 
 
رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد در پایان نیز یادآور شد: قیمت‌های مذکور مربوط به بازارهای میادین تره بار است و این اقلام در میوه‌فروشی‌های سطح شهر حداکثر با ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رود.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..