‌‌ایران رتبه سوم جهان را در تولید میوه‌های هسته‌دار کسب کرد

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران رتبه سوم جهان را در تولید میوه‌های هسته‌دار به خود اختصاص داده است گفت: یزد مهمترین استان در تولید میوه‌های هسته‌دار در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز شکر اله حاجی وند در نخستین جشنواره ملی زردآلو که در منطقه فراغه شهرستان ابرکوه برگزار شد با اشاره به اینکه استان یزد پتانسیل بسیار خوبی در خصوص تولید محصولات باغی دارد اظهار داشت: استان یزد یکی از مهمترین استان‌ها در تولید میوه‌های هسته‌دار است.

 
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور ایران بعد از کشورهای ترکیه و ازبکستان چه از نظر سطح و چه از نظر تولید میوه‌های هسته‌دار رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است بنابر این وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند که در این زمینه قدم برداریم.
 
وی اضافه کرد: کاری که باید دنبال شود و در گذشته هم به آن توجه شده، ترویج و تکثیر ارقام و پایه‌های متحمل به تنش‌های زنده و غیر زنده است که تنش‌های زنده به مباحث گیاه پزشکی و آفات و بیماری‌ها می‌پردازد و تنش‌های غیر زنده هم مسائل اقلیمی و سرمازدگی را اشاره دارد.
 
حاجی وند با بیان اینکه وجود دستگاه‌های تحقیقاتی در سطح کشور جز وظایف سازمان تحقیقات است خاطرنشان کرد: ولی با توجه به پراکندگی این ایستگاه‌ها و ایستگاه‌هایی که در حوزه منطقه شهرستان ابرکوه است در صورتی که با شرایط و استانداردهای وجود یک ایستگاه مطابقت داشته باشد، اقدامات لازم برای راه اندازی و بهره برداری آن را در این شهرستان دنبال خواهیم کرد.
 
 در حاشیه این مراسم برای اولین بار از تمبر و پوستر مخصوص نخستین جشنواره ملی زرد آلو رونمایی شد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..