‌متوسط تولید زردآلو در ‌ابرکوه ۲ برابر متوسط عملکرد جهانی در هکتار است‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه متوسط تولید زردآلو در شهرستان ابرکوه دو برابر متوسط عملکرد جهانی در هکتار است گفت: دنبال دائمی کردن دبیرخانه جشنواره ملی زردآلو در شهرستان ابرکوه هستیم.

به گزارش یزدی نیوز سید جمال سجادی پور در نخستین جشنواره ملی زردآلو که در منطقه فراغه شهرستان ابرکوه برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه به تنهایی ۶۷ درصد زردآلوی استان یزد را تامین می‌کند اظهار داشت: ۵۸ درصد سطح زیر کشت زردآلوی استان یزد در منطقه فراغه صورت می‌گیرد.

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به رتبه چهارمی یزد در سطح کشور به واسطه کشت زردآلو اشاره کرد و گفت: سخت کوشی کشاورزان استان و نگاه مردم یزد به جهت محدودیت در منابع، به سمت این بوده که بهره‌وری بهتری از منابع محدود آبی داشته باشند و اینکه بیش از ۸۰ درصد سطح زیر کشت زردآلوی شهرستان ابرکوه به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز است.
 
 
وی با بیان اینکه استان یزد جایگاه دهم کشوری را در تولید محصولات باغبانی دارد خاطرنشان کرد: از لحاظ سطح کشت محصولات باغبانی در رتبه شانزدهم کشوری هستیم و همچنین در تولید کشت‌های گلخانه‌ای جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.
 
سجادی پور اضافه کرد: نگاه اقتصادی مردم یزد و استفاده صحیح از منابع محدودی که اختیار دارند سبب شده که امروزه آمار بسیار خوبی در تولید محصولات مختلف کشاورزی در سطح کشور داشته باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد به توجه ویژه استان در استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در طول سال‌های گذشته به واسطه کمبود منابع آبی اشاره کرد و گفت: در شش سال گذشته در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ۹۴ درصد رشد داشتیم و سال گذشته از لحاظ رشد جایگاه سوم را به خود اختصاص دادیم و این در حالی است که به لحاظ سطح کشت جایگاه مناسبی را در کشور نداریم.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف در راستای معرفی محصولات باغی به بازارهای داخلی و خارجی افزود: برگزاری این همایش‌ها و جشنواره‌ها کمک خواهد کرد که میوه‌های این شهرستان به عنوان یک برند به داخل و خارج از کشور معرفی شود و اینکه استعداد خاص شهرستان ابرکوه به لحاظ آب، اقلیم و خاک کمک کرده که این زردآلو جایگاه خوبی را در کشور داشته باشد.
 
سجادی پور با بیان اینکه به دنبال دائمی کردن دبیرخانه جشنواره ملی زردآلو در شهرستان ابرکوه هستیم عنوان کرد: دائمی کردن دبیرخانه این جشنواره می‌تواند کمکی باشد که زنجیره کامل تولید و صنایع جنبی آن را از فراوری تا بسته بندی در این شهرستان انجام گیرد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان اضافه کرد: متوسط تولید عملکرد در واحد زردآلو در شهرستان ابرکوه به طور متوسط ۱۷ تن در هکتار و تقریبا دو برابر متوسط عملکرد جهانی در هکتار است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..