مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

نسخه بیماران تحت پوشش بیمه سلامت در تفت الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح نسخه الکترونیک برای بیماران زیر پوشش بیمه سلامت از اول تیرماه در شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در نشستی خبری با اشاره به اینکه از مدت‌ها پیش اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان یزد مورد پیگیری قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح از اول تیرماه جاری در شهرستان تفت اجرایی می‌شود.

 
وی عنوان کرد: با اجرای این طرح، دیگر در مطب پزشکان از نسخه‌های کاغذی و دفترچه‌ای خبری نیست و نسخه‌ها در بستر الکترونیکی صادر می‌شوند.
 
دریجانی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای این طرح در شهرستان‌های میبد و اردکان نیز در حال آماده سازی است و به زودی این دو شهرستان نیز مجری این طرح خواهند شد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه کاهش کاربرد دفترچه، کسب اطلاعات جامع و کامل از وضعیت بهداشت و درمان استان و … از مزایای این طرح است، افزود: البته این طرح فعلاً شامل مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی نمی‌شود و در حال حاضر در بخش خصوصی، آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی‌ها، داروخانه‌ها و… قابل اجراست.
 
دریجانی در پاسخ به سئوال مهر در مورد میزان اطمینان از زیرساخت‌های لازم در اجرای این طرح الکترونیک و میزان آمادگی لازم برای جلوگیری از معطلی مردم و ایجاد نارضایتی در آنها عنوان کرد: برای زمان‌هایی که دچار قطع اینترنت و مشکلاتی از این قبیل می‌شویم، برنامه ریزی شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرحی دیگر در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: از اول تیرماه، در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، دیگر پرونده کاغذی پذیرش نخواهد شد و با اجرای این طرح در مصرف بیش از ۴ تا ۵ میلیون کاغذ A۴ صرفه جویی می شود.
 
دریجانی در مورد پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی نیز اظهار داشت: به بسیاری از مراکز بدهی بیمه سلامت بین ماه‌های ۹ تا ۱۱ پرداخت شده و در برخی مراکز نیز پرداخت‌های سال ۹۸ آغاز شده و تمام مراکز دولتی و دانشگاهی، خصوصی و خیریه، مطب‌ها، داروخانه ها و … مطالبات خود را تا پایان فروردین ماه ۹۸ به مبلغ ۱۵.۵ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..