معدوم‌سازی بیش از ۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ فاسد در ابرکوه

عوامل شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از یک واحد عرضه بیش از 500 کیلو‌گرم تخم مرغ فاسد کشف و معدوم‌سازی کردند.

به گزارش یزدی نیوز «علی فاتحی‌نیا» رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه با اعلام این خبر تصریح کرد: با اعلام گزارشات مردمی مبنی بر وجود تخم مرغ فاسد در یکی از مراکز عرضه شهرستان ابرکوه، موضوع توسط بازرسان این شبکه پیگیری و در فرآیندی قانونی، موضوع صورت‌جلسه و تخم‌مرغ های فاسد جمع آوری و معدوم شد.

 
وی عنوان کرد: علت اصلی معدوم‌سازی این تخم‌مرغ‌ها،  نداشتن لیبل، برند معتبر و تاریخ مصرف، شکستگی بیش از حد، بوی بد، پاشیدگی زرده و سفیده و همچنین علائم ظاهری از جمله (رنگ پوسته و وزن)  بوده است.
 
فاتحی‌نیا بیان کرد: توجه به سلامتی تخم‌مرغ بسیار با اهمیت است زیرا مصرف تخم‌مرغ فاسد سبب مسمومیت شده و در سالمندان مصرف آن بسیار خطرناک است.
 
وی بر لزوم افزایش آگاهی مردم از خصوصیات تخم مرغ سالم تأکید کرد و گفت: عدم آگاهی از خصوصیات تخم‌مرغ سالم و مصرف تخم‌مرغ فاسد می‌تواند باعث بیماری شود.
 
فاتحی نیا اظهار کرد: امروزه بهترین روش برای پی بردن به سالم بودن تخم مرغ، توجه به تاریخ مصرف مندرج بر روی آن است و در صورت انقضای تاریخ مصرف یا تغییر و مخدوش بودن مندرجات روی تخم‌مرغ،  نباید مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی در توصیه به افرادی که اقدام به شستن تخم‌مرغ‌ها می‌کنند نیز گفت: شستن تخم‌مرغ باعث شکسته شدن و از بین رفتن لایه نازک روی تخم مرغ شده و به راحتی میکروب و آلودگی وارد آن می‌شود لذا باید تخم‌مرغ‌ها را با یک پارچه تمیز کرده و سپس در یخچال قرار داد.
 
رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه در پایان نیز از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص توزیع فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ یا مراکز دامپزشکی گزارش کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..