اهمیت برنامه ریزی سود برای کسب و کار شما.

به گزارش یزدی نیوزیک جمله معروف است که می‌گوید: "اگر شما نمی دانید که به کجا می‌خواهید بروید؛ هر راهی شما را به آنجا می‌برد."

اغلب متخصصین حوضه صنعت و تجارت معقدند که تهیه یک برنامه کسب و کار سالیانه در جهت گیری فعالیت های شما بسیار موثر است. با این حال، به نظر می رسد که بیشتر صاحبان کسب و کار از توسعه  اساسی مهم ترین بخش هر طرح کسب و کار غفلت می کنند: سود!
برای تهیه طرح کسب و کار منابع زیادی در اینترنت و یا کتابها و جزوان وجود دارد که می تواند در تهیه طرح به شما کمک کند حتی اگر برای اولین بار باشد که آن را تهیه می کنید. اکثر این منابع در محتوای کلی یک برنامه نسبتا شبیه هستند و همه آنها حاوی بخش هایی هستند که به برخی از انواع اطلاعات مالی پیش بینی شده (گزارش های مالی پیش بینی شده، پیش بینی های نقدی و غیره) اشاره دارند.
با این حال، در مورد پیش بینی ها؛ در بیانیه P & L نکته منحصر به فردی وجود دارد: تقریبا در همه موارد، این منابع به طور منظم به برنامه ریزان دستور می دهند تا پیش بینی های مالی بر مبنای درآمد و هزینه را ایجاد کنند.
اکنون؛ شما ممکن است گیج شوید که پس چه چیزی اشتباه است؟ خوب، اگر شما نمی دانید که کجا بروید، هر راهی شما را در آنجا می برد.
با طراحی براساس هزینه و درآمد؛ به طور منطقی شما به سود دست میابیدلکن این سود تابعی از عملکرد شما است در حالی که سد می بایست خود یک هدف بوده و عملکرد شما از سود مورد نظر شما تبعیت کنید.
بنابراین، در حالی که بیشتر صاحبان کسب و کار می توانند براساس درآمد و هزینه یک پروژه را طراحی کنند، اما اغلب آنها هرگز به اهداف مالی واقعی خود نمی رسند، زیرا سود هدف اصلی و یا نکته مورد تاکید در مسیر برنامه شما نیست.
دفعه بعد که طرح کسب و کارتان را ساختید، ابتدا مرکز آن را در اطراف سود قرار دهید. برای سرمایه گذاری در یک تجارت که در بحث زمان چه در بحث مالی شما می بایست بر یک مقدار پول که از کسب و کارتان به دست می آورید تمرکز کنید. مبنای شما می بایسد سودی باشد که از این کار بدست می آورید و این سود قابل مذاکره و تغییر نباشد. هدف شما از این سرمایه گذاری کسب این مقدار سود است. سپس کسب و کار خود را کنترل کنید تا هزینه های نهایی درآمد کل را کم کنید.
برای مثال، از هر دلار فروش؛ یک نیکل (۰.۰۵ دلار) بدست بیاورید و برنامه ای را تنظیم کنید که در آن، کسب و کار تنها می تواند با ۰.۹۵ دیگر دلار صرف کند. بنابراین صرفنظر از اینکه درآمد شما یک میلیارد دلار یا ۱۰۰ میلیون دلار است، فقط ۰.۹۵ دلار، برای هر دلار فروش ممکن است هزینه شود. هر بخش دیگری از برنامه شما اکنون می تواند بر روی این مطلب تمرکز کند تا اطمینان حاصل شود که شما ۰.۰۵ دلار برای هر دلار فروش هزینه می کنید و این برای محدود کردن هزینه های تولید و فروش است.
بنابراین، اگر می خواهید یک راه مشخص را طی کنید ابتدا معلوم کنید که چه راهی می خواهید بروید: طرح کسب و کار سالیانه خود را براساس سود ایجاد کنید، سپس همه چیزها را براساس آن پیش ببرید.
 
مجله فوربس
 
نویسنده: Louis Mosca
مترجم: روح اله فلاح تفتی

 

بخش نظردهی بسته شده است..