رئیس شورای شهر یزد:

تمام دستگاه ها برای حفظ برند شهر جهانی به میدان بیایند

رئیس شورای شهر یزد گفت: عنوان شهر جهانی برای یزد جذبه دارد و توریست جذب می کند اما برای حفظ آن همه دستگاه ها باید به میدان بیایند.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی سفید در مراسم تودیع و معارفه شهردار یزد با اشاره به روند طولانی انتخاب شهردار که نزدیک به ۹ ماه به طول انجامید، اظهار داشت: متعهد می‌شوم از این پس در این باره هیچ صحبتی نکنم و تمام فکر و همت ما بر کار و تلاش بیشتر در شهر جهانی یزد معطوف باشد.

 
وی افزود: اگر در مسیر تأخیر در انتخاب شهردار گناهی گردن من به عنوان رئیس شورا بوده که به زعم خودم نیست، از مردم شهر عذرخواهی می‌کنم.
 
فضای عمومی یزد برای جذب سرمایه گذاری مناسب نیست
 
سفید در بخش دیگری از سخنان خود مباحثی در زمینه آب، جذب سرمایه گذار، مهاجرت و نشاط اجتماعی را مورد تاکید قرار دارد و گفت: توجه به آب باید به شکل جدی مد نظر باشد و ما به عنوان شورا و شهرداری موظفیم اجازه ندهیم قطره‌ای از آب انتقالی، در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد و گرچه این امر کار دشواری است اما اگر همه استان بسیج شود، می‌توانیم این امر را محقق کنیم.
 
رئیس شورای شهر یزد درباره سرمایه گذاری در استان نیز بیان کرد: تصور من این است که فضای عمومی استان یزد برای دعوت از سرمایه گذاران و تشویق آنان به سرمایه گذاری مناسب نیست ولازم است همه روشنفکران، نخبگان، مسئولان، رسانه‌ها و فضای مجازی کمک کنند تا شرایطی ایجاد نشود که سرمایه گذار از یزد فراری شود.
 
یزد به استان نخبه‌کش تبدیل شده است
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان شعار جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی سر می‌دهد اما سیاست‌ها متناسب با جذب سرمایه گذار نیست، تصریح کرد: متأسفانه یزد اکنون به یک استان نخبه کش تبدیل شده که امیدواریم این روند تغییر کند.
 
سفید افزود: بخشی از شهر یزد ثبت جهانی شد و نگهداری و حفظ این برند نیاز به کار همه جانبه دارد و باید استانداردهای پذیرفته شده جهانی که با فرهنگ ما در تضاد نیست را اجرا کنیم و لازم است در این زمینه همه دستگاه‌ها به میدان بیایند.
 
نمی‌توان درها را به روی شهر جهانی یزد بست
 
رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد: نمی‌شود درها را به روی یک شهر جهانی ببندیم، در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت نکنیم، همایش‌های بین‌المللی برگزار نکنیم اما داعیه جهانی شدن داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: عنوان شهر جهانی جاذبه دارد و توریست جذب می‌کند اما برای حفظ این عنوان نیاز به توان، فکر و خلاقیت مضاعف وجود دارد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار باشند.
 
پدیده مهاجرت نباید مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گیرد
 
سفید در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مقوله مهاجرت در یزد گفت: نمی‌شود ۱۰ درصد از جمعیت یزد را اتباع خارجی و معادل همین میزان را هم‌میهنان غیریزدی تشکیل دهند و صحبت از کاهش نرخ بیکاری کنیم یا به دنبال برنامه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: این مهاجرت‌ها روی همه چیز تاثیر گذاشته و از فرهنگ و آداب و رسوم و آمار پرونده‌های قضایی تا بیکاری و… اثر نامطلوب گذاشته بنابراین نمی‌توان از کنار این موضوع به سادگی گذشت و همه باید در کنار هم در این زمینه کار کنیم.
 
سفید در مورد بحث نشاط اجتماعی نیز اظهار داشت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر نشاط اجتماعی وجود داشته باشد، در میان مردم روحیه کار و تلاش و فعالیت و استقامت به وجود می‌آید.
 
جمالی نژاد شهردار ماندگار یزد لقب گرفت
 
رئیس شورای شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های مهدی جمالی نژاد در زمان تصدی شهرداری یزد قدردانی کرد و گفت: ایشان فردی خدمتگزار، متواضع، کم توقع و بی‌ادعا بود که روحیه کار و خدمت به مردم را در شهرداری یزد زنده کرد و شایسته است که از او به خاطر انجام خدمات ارزشمندی که انجام داد، به عنوان شهردار ماندگار یزد یاد کنیم.
 
در این مراسم از تلاش‌های مهدی جمالی نژاد تقدیر و جمال الدین عزیزی به عنوان شهردار یزد معرفی شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..