مدیر حوزه‎های علمیه کشور:

خودباوری و خود ساختگی لازمه اداره کشور است

مدیر حوزه ‎ های علمیه کشور گفت: امروز برای ادامه و اداره کشور نیازمند خودباوری و خود ساختگی مسئولان و ملت هستیم.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «علیرضا اعرافی» در خطبه های نماز عید فطر میبد ضمن تبریک فرا رسیدن عید بندگی و عبادت یک ماه مسلمانان، گفت: برپا داشتن نماز عید فطر دارای اجری بزرگ است که خداوند به مسلمانان عطا کرده و از گناهان بزرگ آنها در این ماه چشم‌پوشی کرده و با سفارش بر تزکیه نفس در امورات دینی، مسلمانان را به بندگی و تقوا دعوت کرده است.

 
امام جمعه میبد با بیان این که خود ساختگی در مسائل معنوی و اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای ساخته شدن باید اهل محاسبه باشیم و در انجام امورات دینی مانند یک حساب ‎ گر عمل کنیم تا در آزمون الهی موفق و پیروز باشیم.
 
آیت الله اعرافی در ادامه بیان کرد: امروز با صدها مشکل در داخل و خارج کشور مواجه هستیم، اما دارای یک قدرت مستقل و قوی در جهان هستیم چرا که بر گفتمان اخلاق و معنویت تکیه کرده ‎ ایم و باید آن را ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری، افزود: بیانیه گام دوم، آغاز عصر جدیدی برای تغییر موازنه قوا و آماده سازی برای ساختن تمدنی است  که شانه  به شانه ی تمدن ‎ های بزرگ عالم می‏زند لذا باید مورد توجه همه مسئولان، ملت و به ویژه جوانان قرار گیرد.
 
مدیر حوزه ‎ های علمیه کشور گفت: برای ادامه و اداره کشور نیازمند به خودباوری هستیم و مسئولان  و مردم باید خود را باور کنند و در این خودباوری نیازمند ابتکار ،خلاقیت، شجاعت، وحدت و همکاری هستیم.
 
وی مهم‌ترین وحدت را وحدت فرماندهی دانست و افزود: امروز بیش از پیش نیازمند به وحدت فرماندهی هستیم و باید راه فرماندهی را بپیمایم و با راهنمایی‏های مقام معظم رهبری و با تکیه بر ابتکار و جوانان و قدرت شخصی و بدون نیاز به بیگانگان، کشور را بسازیم.
 
امام جمعه میبد یکی از راه‏های آرامش مردم را ادارات سالم نام برد و اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا ادارات ما مظهر پاکی و سلامت باشد و برگرفته از عقل ، دانش و بینش باشند و از رشوه و پارتی‌بازی به دور باشند تا مردم در آن احساس امنیت و آرامش کند.
 
 توجه به مسائل ازدواج جوانان، کاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، طلاق، مسئله  جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، جرائم راهنمایی و رانندگی دیگر مسائلی بود که آیت الله اعرافی در خطبه ‎ های نماز عید فطر به  آن پرداخت و از مسئولان خواست تا  در جهت رفع این  مسائل تلاش و همت کنند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..