‌سفارت ‌ایتالیا از متخصصان عفونی در یزد تقدیر کرد‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه چرخه انتقال کریمه کنگو در استان یزد وجود ندارد گفت: سفارت کشور ایتالیا از متخصصین عفونی در یزد تقدیر کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا دهقانی با بیان اینکه متخصصین عفونی در استان یزد نسبت به شناسایی بیماری‌ها از تجربه بسیار خوبی برخوردار هستند اظهار داشت: سال قبل یک ایتالیایی که مبتلایان به بیماری کریمه کنگو که گزش کُنه این شخص در ارمنستان صورت گرفته بود با تشخیص فوری متخصصین عفونی در استان یزد شناسایی شد و این در حالی است که این فرد به چند مرکز در کشور مراجعه کرده بود ولی نتوانسته بودند که بیماری شخص را تشخیص دهند که به لطف خدا در یزد شناسایی شد.

 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد افزود: کاری که متخصصین در یزد انجام دادند آنقدر ارزشمند بود که سفارت کشور ایتالیا به واسطه تشخیص به موقع متخصصین عفونی در استان یزد تقدیر نامه ارسال کرد.
 
 
وی با اشاره به فوت خانم ۱۹ ساله مبتلا شده به بیماری کریمه کنگو در یزد خاطرنشان کرد: این خانم در استان یزد به بیماری کریمه کنگو مبتلا نشده و اصالتاً هم یزدی نبودند و با توجه به سوابقی که از بیمار گرفته شد، متوجه شدیم که این بیماری در استانی دیگر به فرد منتقل شده اما در یزد تشخیص داده شد.
 
دهقانی اضافه کرد: این فرد در زابل به این بیماری مبتلا و در شهرستان ابرکوه تشخیص‌های ابتدایی صورت گرفت و بعد از آن به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد که متاسفانه مرگ ناگهانی اجازه درمان را نداد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیماری کریمه کنگو بسیار خطرناک است ادامه داد: اگر شخصی علائم این بیماری را دید هر چه سریعتر خود را به یک مرکز درمانی برساند تا بتواند از پیشرفته‌تر شدن آن جلوگیری کند.
 
وی با اشاره به اینکه چرخه انتقال کریمه کنگو در استان یزد وجود ندارد اظهار داشت: سال گذشته نیز فوت شده‌ای در استان یزد به علت مبتلا شدن به بیماری کریمه کنگو در استان یزد نداشتیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..