پیاز و سیب‌زمینی دوباره گران شد

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار استان یزد گفت: در حالی که قیمت‌ها در بازار میوه روندی کاهشی را سپری می‌کنند، به دنبال آزاد شدن مجدد صادرات، قیمت اقلام پیاز و سیب زمینی رو به افزایش است.

به گزارش یزدی نیوز منطقه یزد، با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی قیمت سایر اقلام میوه در بازار یزد، اظهار کرد: هر چند اکثر اقلام میوه و صیفی کاهش قیمت داشتند و وضعیت آن‌ها تا پایان هفته جاری ثابت است، اما قیمت سیب زمینی و پیاز به دنبال آزاد شدن دوباره‌ی صادرات افزایش یافته و با احتساب کمبود محصول سیب‌زمینی احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد. 

 
وی در مورد قیمت این دو اقلام صیفی در حال حاضر، تصریح کرد: سیب زمینی با قیمت ۵۵۰۰ و پیاز نیز  با قیمت ۴۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند. 
 
این مسئول قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی را بین ۲ تا ۴ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بادمجان گلخانه‌ای از ۲۳۰۰ تا ۴۵۰۰، خیار گلخانه‌ای از ۲ تا ۴ هزار و کلم برگ نیز با قیمت ۱۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در بازار میادین تره بار توزیع می‌شوند. 
 
وی با اشاره به کاهش قیمت سایر میوه‌های تابستانه، تصریح کرد: هندوانه از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، شمام از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، ملون ۲۰۰۰ و طالبی نیز از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
مشرف در رابطه با قیمت انواع سردرختی‌های موجود در بازار یزد نیز خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گوجه سبز از سه تا ۱۲ هزار تومان، توت فرنگی ۵ تا ۱۲ هزار تومان و هلو از ۳ تا ۱۷ هزار تومان عرضه می‌شود. 
 
وی قیمت سبزیجات را در بازار میوه نسبت به هفته قبل بدون تغییر خواند و تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سبزی خوردن از ۲۷۰۰ تا ۳۵۰۰ و خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان است که به صورت آماده به ترتیب با قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند. 
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد در پایان تاکید کرد: قیمت این اقلام متعلق به بازار میادین تره بار است و در بازار آزاد میوه با ۳۰ درصد افزایش قیمت عرضه می‌شوند. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..