بانک اطلاعاتی خدمات قابل ارائه در حوزه مسکن و شهرسازی ایجاد می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان اینکه باید خدمات در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه ارائه شود گفت: بانک اطلاعاتی خدمات قابل ارائه در حوزه مسکن و شهرسازی ایجاد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزرضا یادگاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بحث مسکن در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: با وجودی که در استان یزد آمار مسکن از وضعیت خوبی برخوردار است اما همچنان افراد بسیاری هستند که مسکن مناسب ندارند.

 
وی خاطرنشان کرد: افرادی هستند که یک یا دو یا حتی بیشتر خانه دارند اما افراد بسیاری هم هستند که مالک نبوده و باید هزینه‌های بسیار زیاد اجاره را پرداخت کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی یزد عنوان کرد: متاسفانه افرادی هم هستند که از بی‌اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و با زمین‌خواری، اقدام به فروش اراضی که اصلا طرح کاربری برای آن دیده نشده وخدماتی به آن ارائه نمی‌شود به مردم می‌کنند.
 
یادگاری تصریح کرد: مردمی هم که از این افراد اقدام به خرید زمین می‌کنند تمام هستی خود را می‌گذارند تا بتوانند زمینی خریداری کرده و در عمر خود صاحب خانه شوند اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که هستی خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند به آنچه می‌خواهند برسند.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع سبب گسترش حاشیه‌نشینی در شهر می‌شود ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که هم جلوی سوء استفاده زمین‌خواران گرفته شود و هم برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد که بتوان به مردم خدمات ارائه کرد و آنهایی که مسکن ندارند صاحب خانه شوند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی یزد با تاکید بر اینکه این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و کامل دارد خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که بانک اطلاعاتی کاملی از خدمات قابل ارائه در سطح شهر وجود داشته باشد و بلافاصله پس از مراجعه ارباب رجوع، خدمات به وی ارائه شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..