کمبودی در بازار میوه یزد نداریم

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد با بیان این که کمبودی در بازار میوه وجود ندارد، از تداوم سیر کاهشی قیمت میوه در بازار یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  با اشاره به تداوم سیر کاهشی قیمت میوه در بازار میوه و تره بار یزد، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت میوه در بازار یزد به ثبات نسبی دست یافته و روندی کاهشی را سیر می‌کند، البته این ثبات تا زمانی است که دچار چالش و مسئله جدیدی در کشور نشویم. 

 
وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر میوه و اقلام صیفی به وفور در یزد وجود دارند و کمبودی در بازار میوه وجود ندارد. 
 
این مسئول از کاهش قیمت پیاز به عنوان یکی از اقلام دچار نوسانات قیمت در بازار یاد کرد و گفت: قیمت این محصول در حال حاضر به ۳۵۰۰ تومان کاهش یافته، ضمن این که قیمت سیب زمینی نیز به ۵۰۰۰ تومان و بادمجان گلخانه‌ای به ۳۱۰۰ تومان کاهش یافته است.
 
وی به کاهش قیمت فلفل دلمه‌ای از ۷۰۰۰ به ۵۰۰۰ تومان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر خیار سبز گلخانه‌ای از ۲۳۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی نیز از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود.  
 
مشرف به افزایش اخیر قیمت هندوانه اشاره کرد و گفت: با وجود صادرات و کاهش سطح زیر کشت این محصول، همچنان قیمت هندوانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان باقی مانده است. 
 
وی با اشاره به ثابت ماندن قیمت سبزیجات در یزد، خاطرنشان کرد: سبزیجات طبق هفته گذشته انواع خوردن از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شوند و قیمت سبزی آماده نیز بدون تغییر به ازای هر کیلوگرم خوردن ۱۴ هزار و به ازای هر کیلوگرم خورشتی ۸۰۰۰ تومان است. 
 
وی در ادامه از کاهش قیمت سردرختی‌ها و نوبرانه‌ها خبر داد و گفت: توت فرنگی گلخانه‌ای از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و توت فرنگی آزاد از ۷ تا ۱۳ هزار تومان، گوجه سبز از ۳ تا ۱۳ هزار تومان، هلو از ۵ تا ۱۷ هزار تومان در بازار میادین عرضه می‌شوند. 
 
مشرف قیمت شمام و طالبی را از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم کیوی هر چند که مرغوب نیست، از ۴ تا ۱۲ هزار تومان و پرتقال هم از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود، البته سیب درختی نیز به علت کمبود تقاضا با نرخ آزاد از ۳ تا ۶ هزار در بازار میوه و تره بار یزد توزیع می‌شود. 
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد در پایان تاکید کرد: تمام این قیمت‌ها متعلق به بازار میادین بوده و در بازار با افزایش ۳۰ درصدی قیمت همراه است. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..