نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مهریز

رونمایی از طرح تندیس شهدا در میدان شهدای گمنام مهریز و طرح 313 شهید 313 کلاس در این شهرستان از جمله مصوبات این نشست اعلام شد

به گزارش یزدی نیوز،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با ازخودگذشتگی و ایثار کاری بزرگ کرده‌اند، امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا داشته باشیم.

محمد جواد برزگر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: این یک واقعیت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت کنند و ایثارگران را تکریم نمایند در پیشرفت کشور موفق‌تر خواهیم بود.
برزگر منشادی  بر تعامل و همکاری بین مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: باید با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهریز گفت: از سال گذشته تاکنون ۷ گلزار شهدا در حال ساماندهی می باشدو در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی از طرح تندیس شهدا در میدان شهدای گمنام مهریز خواهیم بود و همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی با بنیاد شهید می تواند در اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت:تقویت باورهای دینی و ملی که امروزه جزءاصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آید ودرردیف مهمترین وظایف ماست.
سیدعلی کارآموز با اشاره به ظرفیت دانش آموزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت طرح ۳۱۳ شهید ۳۱۳ کلاس به زودی در مدارس شهرستان مهریز شروع خواهد شد.
وی هدف از اجرای این طرح را بیان راه و رسم و خط فکری شهدا برای نسل نوجوان دانست و افزود:در این طرح در ورودی هر کلاس تصویر ، متن وصیت نامه و خلاصه ای از زندگینامه یک شهید  نصب خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..