مدیرکل اموراجتماعی استانداری یزد

ضروت فرهنگ سازی برای افزایش نرخ رشد جمعیت

مدیرکل اموراجتماعی استانداری یزد بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص رشد کیفی جمعیت و افزایش نیروی انسانی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزخامسی در همایش روز ملی جمعیت گفت: همانطور که طی یک دهه برای کاهش نرخ جمعیت فرهنگ سازی شده است باید برای افزایش نرخ رشد جمعیت نیز فرهنگ سازی صورت گیرد تا این موضوع مهم بیش از پیش برای افراد جامعه تبیین شود .

وی بر توجه دستگاهها به ابعاد مختلف موضوع رشد جمعیت تاکید کرد و گفت: پرهیز از برنامه های تفکیک جنسیتی در دانشگاهها یکی از راهکارهای ترویج ازدواج دانشجویی است که باید درچارچوب قوانین به آن توجه شود.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم در این همایش با اشاره به برنامه های وزات بهداشت فرهنگ سازی از دبستان تا دانشگاه و جامعه با همکاری رسانه ها، ارائه خدمات اماده سازی برای بارداری و ازدواج و تامین مراقبت های دوران بارداری، تامین خدمات ازدواج ایمن  و مراقبت از نوزادان را از برنامه های وزارت بهداشت برشمرد و گفت: موضوع افزایش جمعیت در قشر نخبه و تحصیل کرده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دکتردهقان همچنین نقش ازدواج سالم و پایدار در افزایش کیفی جمعیت، جمعیت و سیاست های بهداشتی تحولات ساختارسنی جمعیت در ایران و طلاق درکشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش اعلام کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..