توزیع ۱۶۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان یزد

مدیر کل تعاون روستایی استان یزد از توزیع 164 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در سطح استان خبر داد و گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید استان نقش موثری در تکمیل چرخه تولید، برداشت و بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی استان دارد.

به گزارش یزدی نیوز، «یداله جوادپور» با اشاره به توزیع ۱۶۴ هزار تن انواع نهاده های دامی در سطح استان در سال گذشته، اظهار کرد: این نهاده‌ها شامل سبوس، جو، ذرت دانه‌ای، کنجاله سویا، کنجاله پنبه و کنسانتره دامی بوده است.

 
وی با بیان این که شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان در سال ۹۷ بیش از ۸۰۰ تن انواع بذور اصلاح شده نظیر گندم و جو را تولید، فرآوری و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است، افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 
مدیر سازمان تعاون روستایی استان به توزیع بیش از ۱۴ هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی، زیستی و قریب ۲۱ هزار لیتر انواع سموم در سال گذشته در استان اشاره کرد.
 
وی گفت: در زمینه ایجاد و تجهیز ظرفیت‌های فنی و مهندسی شبکه تعاون روستایی، شش طرح از زیرساخت‌های شبکه شامل مراکز عرضه و خرید محصولات، ساخت، تکمیل، تجهیز و استانداردسازی و  تعداد سه واحد صنایع فنی، تبدیلی و تکمیلی و تولیدی شبکه شامل ایستگاه جمع‌آوری شیر، واحد سردخانه و ایستگاه بوجاری بذر ایجاد، تکمیل  یا تجهیز شده است.
 
وی ادامه داد: در سال ۹۷ میزان یک هزار و ۵۰ تن به ظرفیت انبارهای فنی و مهندسی شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در شهرستان خاتم افزوده و ۷۱ دستگاه ماشین ‎ آلات، ادوات و دنباله بندهای کشاورزی طی این مدت تامین و در بین کشاورزان استان توزیع شده است.
 
جوادپور در پایان خاطرنشان کرد: شبکه تعاونی ‎ های روستایی، کشاورزی و تولید استان یزد با سرمایه ‎ گذاری ‎‎ های قابل توجه در طول سالیان متمادی نقش موثری در تکمیل چرخه تولید، برداشت و بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی استان دارد. 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..