ارائه تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان بافقی

برای اولین بار در استان یزد، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات در بافق تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: این صندوق پس از انجام مراحل تشکیل و عضوگیری می تواند تسهیلات با نرخ قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت نماید.

رحمتیان از امضا تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبرداد.
وی گفت: بافق اولین شهرستان در استان است که با پیگیریهای انجام شده طرح تاسیس صندوق شهرستان را سال ۹۶ تهیه و در سال ۹۷ به تصویب رساند و در حال حاضر به مرحله اجرایی در آمده است.
رئیس جهاد کشاورزی بافق با بیان اینکه سهم آورده کشاورزان در این صندوق حداقل ۵۱ درصد و سهم دولت حداکثر ۴۹ درصد می باشد بیان کرد: جهت افزایش میزان سهم دولت مبلغ ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات خزانه به صندوق اختصاص یافته است و مبلغ  500میلیون تومان هم از طریق فرمانداری شهرستان اختصاص یافته است. 
رحمتیان افزود: پیش بینی می شود با این شرایط در مرحله اول ۶۰۰ بهره بردار می توانند عضو صندوق و از تسهیلات آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به فعالیت های صندوق توسعه شهرستان گفت: دریافت کمکهای مالی و اعتباری و هرگونه تسهیلات از دولت، بانکها ، سایر شرکتها و موسسات داخلی و خارجی،جذب هر گونه کمک بلاعوض از دولت و موسسات داخلی و خارجی،جذب منابع مالی از تولید کنندگان به منظور افزایش سرمایه و تامین نقدینگی به منظور تهیه نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان از منابع داخلی و خارجی  از فعالیت های این صندوق است.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..