معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

اقتصاد دانش‌بنیان به زیست بوم علمی نیاز دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این‌که طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان باید در اولویت اجرایی فارغ التحصیلان قرار گیرد، گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم وجود زیست بوم علمی در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز،«سورنا ستاری» در جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان اکوسیستمی علمی است که باید در استان‌های کشور ایحاد شود، اظهار کرد: تحقق کامل اقتصاد دانش بنیان مستلزم باور عمیق تمام عناصر اکوسیستم علمی کشور است.

 
وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود یک سوم بودجه کشور برای حوزه آموزش و پژوهش مصرف می‌شود، افزود: در هیچ دوره‌ای تاکنون به اندازه امروز برای حوزه آموزش پول خرج نشده است.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور عدم زیرساخت‌های لازم در حوزه فناوری را از جمله جدی ترین چالش های این حوزه در کشور دانست و گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه علمی و آموزشی در کشور مستلزم وجود زیست بوم علمی است.
 
ستاری در ادامه همدلی و جذب مشارکت بخش خصوصی را یکی از الزامات اجرایی در راستای توسعه اقتصادی به ویژه اقتصاد دانش بنیان عنوان و تصریح کرد: آموزش مهارتهای لازم نقش مهمی از دیگر ضرورت های اجرایی در این حوزه است.
 
این مسئول با بیان این که دولت آماده هرگونه حمایت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه نوآوری و فناوری است، بیان کرد: محیط پارک های علم و فناوری باید باز و کل محدوده شهری را در بر بگیرند.
 
در پایان با اشاره به نقش دانشگاهیان در ایجاد زمینه اقتصاد دانش بنیان گفت: توان طراحی اقلام مورد نیاز شرکت های دانش بنیان باید بدون وابستگی به خارجی‌ها در اولویت اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاهیان قرار گیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..