استاندار یزد:

ظرفیت اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در راستای معرفی یزد استفاده شود

استاندار یزد با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اهل بیت (ع) در یزد گفت: باید از ظرفیت این اجلاس در راستای معرفی یزد به ویژه اماکن مذهبی آن استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اهل بیت (ع) اظهار داشت: در این اجلاس قرار است ۸۰۰ نفر از پیرغلامان از سراسر ایران و سایر کشورها حضور پیدا کنند بنابراین ظرفیت بسیار خوبی معرفی یزد ایجاد می‌شود.

 
وی با تاکید بر برگزاری باشکوه این اجلاس بین المللی افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها و همکاری مردم و تشکل‌های دینی و فرهنگی در برگزاری این نشست استفاده شود.
 
طالبی خاطرنشان کرد: به طور قطع برگزاری موفق این اجلاس در قالب بین‌المللی می‌تواند ابعاد جدیدی از میراث فرهنگی و مذهبی یزد را برای سایر کشورها به نمایش بگذارد.
 
استاندار یزد با اشاره به شهرت یزد به عنوان حسینیه ایران بیان کرد: این برنامه باید در شأن حسینیه ایران برگزار شود و شایسته است از ظرفیت تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی به درستی در این راستا بهره گرفته شود.
 
طالبی تاکید کرد: تشکیل ستاد و کمیته‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌ها ضروری است و باید در این زمینه در اولین فرصت اقدام مناسب انجام شود.
 
وی با تاکید بر اینکه به یک کمیته مشارکت مردمی در برگزاری این اجلاس نیاز است، اظهار داشت: مسئولیت این کمیته باید به نهادهای مردمی و کانون‌ها سپرده شود.
 
استاندار یزد گفت: این کمیته باید فعالیت خود را از هم‌اکنون آغاز کند و کمیته‌های اجرایی نیز با مشاوره پیشکسوتان، محل برگزاری این مراسم را در نظر بگیرند و مکان مناسب و در شأن برای برگزاری این برنامه در نظر گرفته شود.
 
 اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی قرار است با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، صدا و سیما و برخی ارگان‌های فرهنگی و مذهبی در دهه اول شهریور در یزد برگزار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..