مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد خبر داد:

جذب ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس یزد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد از جذب ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا عارفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس در سال ۹۷ اظهار داشت: متأسفانه در سال ۹۶ میزان جذب اعتبارات رضایت‌بخش نبود به نحوی که تنها ۳۰ درصد اعتبارات استانی و ۷۰ درصد اعتبارات ملی جذب شد.

 
وی، آمار مدارس تخریبی استان یزد را هزار و ۲۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۶۵ مدرسه در ناحیه یک و ۶۳ مدرسه در ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان یزد تخریب شدند.
 
عارفی در مورد پروژه‌های نیمه تمام استان نیز عنوان کرد: برای تکمیل مدارس و فضاهای آموزشی نیمه تمام استان یزد ۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد خاطرنشان کرد: امسال سازمان نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای تخریب و بازسازی مدارس جذب کرد ضمن اینکه ۲۴ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های آموزشی جذب شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان احداث فضاهای آموزشی در استان یزد طی سال‌های ۹۶ تاکنون عنوان کرد: در سال ۹۶ بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع زیربنا، در سال ۹۷ بالغ بر ۵۹ هزار مترمربع زیربنا تحویل شد و در سال جاری نیز ۷۸ زیربنا در حال اخذ قرارداد است.
 
عارفی در مورد استانداردهای کلاس‌های درس یزد نیز بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان از نظر سیستم گرمایشی دچار مشکل هستند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..