استاندار یزد:

بافت تاریخی یزد فرصتی ارزشمند در حوزه بازآفرینی شهری است

استاندار یزد بافت تاریخی شهر یزد را از جمله فرصت‏‌های ارزشمند در حوزه بازآفرینی پایدار شهری خواند.

به گزارش یزدی نیوز «محمدعلی طالبی» در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان یزد در این باره تصریح کرد: یزد دارای ظرفیت ‎ های ناشناخته بسیاری در عرصه ‎ های مختلف است که گاه توجه لازم بدان معطوف نشده و بافت تاریخی یزد نیز از جمله  فرصت‏ های ارزشمند در حوزه بازآفرینی پایدار شهری است.

 
وی با توجه به اولویت‏ های استان، نسبت به اجرای طرح ‎ های بازآفرینی شهری، افزود: دستگاه ‎ های اجرایی و ستادهای شهری و استانی با اشتراک نظر جامع و تشخیص اولویت‌ها بر مبنای خرد جمعی را باید فعال کرد تا طرح‌ها نهایی شود.
 
«محمد حسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد نیز در این نشست گفت: ارزیابی تجارب دیگر کشورها نشان می‏دهد که انجام این امر خطیر از عهده یک دستگاه دولتی و یا یک نهاد عمومی به تنهایی برنمی‌آید لذا پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه ‎ های بهسازی و نوسازی بافت‏های فرسوده شهری، مستلزم رویکردی جامع، هماهنگ و برنامه ریزی دقیق با مشارکت کلیه دست اندرکاران ذیربط است.
 
وی با بیان این که اجرای طرح بازآفرینی با رویکرد رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: آمایش سرزمین را می توان از فنون توسعه و مبنای کار دانست و به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار داد.
 
ریاحی بیان کرد: در شهری مانند یزد اینکه مجموعه‌‏ای بتواند در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باهم ایفای نقش کند، وجود ندارد در حالیکه این امر نیاز جامعه بوده و بهتر می ‎ توان مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کرد.
 
این مسئول افزود: اگر این طرح‏‌های جامع را به سمتی ببریم که چنین مجموعه هایی را فعال کند حتی محلات فرسوده هم احیا شده و بازگشت بیشتری خواهند داشت.
 
ریاحی در پایان عنوان کرد: مشکلاتی که در محلات فرسوده داریم اغلب فرهنگی است در حالیکه ایجاد فرهنگسراها می تواند به عنوان یک مجموعه پیش برنده ایفای نقش کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..