منطقه حفاظت شده بافق گنجینه ای از جاذبه های طبیعی وگردشگری

200 گونه جانوری از قبیل ، میش ،قوچ،کل، بز و جانورانی مانند پلنگ،یوزپلنگ،کاراکال،سیاه گوش و گربه شنی ، در منطقه حفاظت شده بافق زندگی می کنند.

به گزارش یزدی نیوزچشم انداز های بکر و کوهستانی منطقه حفاظت شده کوه بافق ،یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی وگردشگری استان یزد است که در دل کویرخودنمایی می کند.

رئیس محیط زیست بافق  ، وسعت منطقه حفاظت شده کوه بافق را ۸۸هزار هکتار بیان کرد و گفت: کوه بافق منطقه ای کوهستانی و دارای صخره های صعب العبور و بلند، تپه ماهورهای متعدد و پراکنده و دره های عمیق و پرشیب است.
 سید جلال موسوی افزود: منطقه حفاظت شده کوه بافق به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد، پوشش گیاهی مناسب و تعدادی چشمه طبیعی زیستگاه و مامن مناسبی برای زندگی انواع مختلفی از گونه های جانوری است.
رئیس محیط زیست بافق ارس،بادام کوهی،پسته وحشی و درختان کهنسال چند صد ساله را از  جمله ، پوشش های گیاهی این منطقه برشمرد و افزود: بیش از ۱۵۰گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است که از این مقدار ۴۰گونه دارویی است که برخی از آنها مانند آویشن،کاکوتی،اشترک،زیره سیاه و انجیر کوهی کاربرد دارویی  برای مردم دارد و برخی دیگر برای برداشت های صنعتی مفید است.
باغ گیلو وچشمه های آب طبیعی با سنگاب های فراوان ازدیگر جاذبه های بکر و دیدنی این منطقه است. 
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسما

بخش نظردهی بسته شده است..