رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد:

پارلمان مشورتی دانش آموزی در استانداری یزد تشکیل می‌شود

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد از تشکیل پارلمان مشورتی دانش آموزی در استانداری یزد خبر داد و گفت: اعضای هیئت رئیسه این پارلمان، مشاور استاندار در امور دانش‌آموزی خواهند بود.

به گزارش یزدی نیوز حسینعلی ملانوری  در نشستی خبری به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش آموزی به تشریح تاریخچه تأسیس این سازمان پرداخت و اظهار داشت: این سازمان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته در تربیت دانش‌آموزان دارای مهارت‌های مختلف اجتماعی موفق عمل کند.

 
وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ تعداد دانش آموزانی که در استان یزد عضو سازمان دانش آموزی بودند، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این آمار اکنون به ۳۱ هزار نفر رسیده که این میزان ۱۳ درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می‌دهد که امیدواریم در سال‌های آینده افزایش یابد.
 
ملانوری با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعضای این سازمان را در استان یزد را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دهند، افزود: تلاش‌های بسیاری در راستای جذب بیشتر پسران به این سازمان انجام شده اما از آنجا که در استان فضای بیشتری برای فعالیت‌های اجتماعی پسران در سایر بخش‌ها فراهم است، دختران بیشتر جذب سازمان دانش آموزی شده‌اند.
 
رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بحث تربیت اجتماعی و نشاط بخشی فعالیت‌های دانش‌آموزان تاکید شده است، عنوان کرد: ابزار معنوی بسیار خوبی در سازمان دانش آموزی برای تحقق این اهداف وجود دارد.
 
وی در مورد دغدغه علمای استان یزد در زمینه تربیت دینی دانش آموزان همچنین پرورش دانش آموزان خلاق و مبتکر نیز اظهار داشت: یکی از مباحثی که در حوزه فعالیت‌های سازمان دانش آموزی انجام می‌شود، ارتقا معرفت و بصیرت دینی دانش آموزان است همچنین ارتقا تربیت عقلانی و رشد و بینش دینی نیز از راهبردهای سازمان دانش آموزی است.
 
ملانوری خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های سازمان دانش آموزی از جمله پانا که دانش آموز را به خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب نوشتن ترغیب می‌کند و این مهم را به دانش آموز می‌آموزاند و این استمرار این فعالیت می‌تواند دانش‌آموزانی دارای قوه تشخیص خوب از بد، خلاق، اخلاق‌مدار و دارای مهارت‌های اجتماعی تربیت کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌هایی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی برنامه‌ریزی شده، پرداخت و افزود: برگزاری همایش مربیان پیشتاز، دیدار با امام جمعه، تجلیل از خانواده‌های تمام تشکیلاتی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های ایثارگران، حضور گسترده در نمازجمعه و … بخشی از این برنامه‌ها است.
 
ملانوری همچنین با اشاره به اینکه امروز نیز جلسه شورای دانش آموزی در استانداری یزد تشکیل شد، افزود: در این شورا استاندار یزد موافقت خود را با تشکیل پارلمان مشورتی دانش آموزان استان یزد اعلام کرد.
 
وی افزود: این پارلمان مدل کوچک شده مجلس دانش آموزی در استان است و اعضای هیئت رئیسه این پارلمان به عنوان مشاوران استاندار در حوزه دانش آموزی انتخاب شدند و به زودی احکام آنها نیز ابلاغ می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..