امام جمعه مهریز:

تمام معاهدات ننگین علیه ایران اسلامی سرنوشت تنباکو را خواهد داشت

امام جمعه مهریز گفت: تا زمانی که ولایت فقیه، محور و مرجع کشور ما است، هر معاهده ننگینی علیه ایران اسلامی، سرنوشت تنباکو را خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به تاریخچه تحریم تنباکو در ایران اظهار داشت: در پی فتوای میرزا رضای شیرازی، پرچمی از ولایت پذیری مردم ایران و نشانه اهمیت جایگاه مرجعیت برافراشته شد و با این فتوا توانست دست استعمار را از کشور ایران و دنیای اسلام کوتاه کند.

 
وی بیان کرد: امروز نیز تمام معاهدات ننگین علیه ایران اسلامی، سرنوشت تنباکو را خواهد داشت و تا زمانی که ولایت فقیه محور و مرجع ایران اسلامی است، هیچ معاهده ننگینی علیه ایران پذیرفته نخواهد بود.
 
اما جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: دولت آمریکا به خیال باطل خود با خروج از برجام می‌تواند نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد آن را متلاشی کند در حالی که مردم ایران همواره در صحنه هستند و پایه‌های نظام با خروج از برجام نمی لرزد.
 
وی ادامه داد: برجام هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشت و همین امر او را عصبانی کرده تا جایی که سپاه را که مظهر امنیت کشور ایران است را متهم به تروریست بودن کرد.
 
محی الدینی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد و قابل حل است، گفت: مسئولان و مردم باید اعتقاد داشته باشند که چرخه اقتصاد در داخل و با اتکا به توان داخلی می چرخد و با همکاری و اتحاد می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
 
وی با اشاره به پیامدهای برجام خاطرنشان کرد: برجام به ملت شریف ایران نشان داد که آمریکا قابل اعتماد و تعامل نیست و همه دریافتند که نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا، اروپایی‌ها و غربی‌ها، زیاده‌خواهی آنهاست.
 
محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: این سند دین، هویت و ایمان مردم در آینده و نسل جوان را از بین می‌برد بنابراین همگان باید در برابر این سند هوشیار باشند و به فرموده رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهتمام شود.
 
امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز جهانی هلال احمر و قدردانی از زحمات فعالان در این جمعیت افزود: زحمات جمعیت هلال احمر به ویژه داوطلبانی که بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند، ستودنی است.
 
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان از فروشندگان موادغذایی درخواست کرد: رعایت انصاف را داشته باشند و به اندک شایعه‌ای قیمت‌ها را بالا نبرند و روحیه انقلابی را تضعیف نکند.
 
محی الدینی از مسئولان نیز درخواست کرد: نظارت بیشتری را به طور عملی بر کار فروشندگان داشته باشند نه اینکه اقدامات خود را فقط به صورت شعار و در لفظ انجام دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..