استاندار یزد:

شهرداریها در جایگاه یک نهاد اجتماعی، شور و نشاط و مشارکت جویی را به جامعه هدیه کنند

استاندار یزد در همایش هم‌اندیشی شهرداران سراسر استان گفت: شهرداران باید خود را شهروند دائمی شهرها بدانند و از این‌جهت، با نگاهی توسعه‌گرا و آینده‌نگر به اداره شهر بپردازند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی فرمانداری اردکان، "محمدعلی طالبی" در همایش هم اندیشی شهرداران سراسر استان که در شهرداری اردکان برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی، لازم است تا بیش از هر زمان دیگر به وضعیت اقتصادی مردم توجه کنیم و این موضوع، بیش از پیش باید پیرامون شهرداری‌ها که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، مد نظر قرار گیرد.

استاندار یزد با تأکید بر این‌که" این موضوع به معنای چشم‌بستن بر تخلفات نیست" اظهار داشت: همراهی و تعامل با مردم و قرارگرفتن در کنار آن‌ها، تلاشی است که باید از سوی همه دستگاه‌ها انجام پذیرد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مسئله هزینه‌کرد اعتبارات خاطرنشان کرد: شهرداران باید خود را شهروند دائمی شهرها بدانند و از این‌جهت، با نگاهی توسعه‌گرا و آینده‌نگر به اداره شهر بپردازند.
وی با بیان این‌که "شهرداری یک نهاد اجتماعی است" افزود: نگاه عمرانی بر فعالیت شهرداری‌ها غالب شده ، درحالی‌که باید از طریق تعامل شهرداران و شوراها،کنش اجتماعی فعالی با رویکرد نشاط‌آفرینی در جامعه آغاز شود.
"محمدعلی طالبی" با تأکید بر این‌که" شهرداران نباید به حاشیه‌های احتمالی ورود پیدا کنند"؛ پرداختن به این مسائل را آفت فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: انتظار این است که با تقویت تعاملات بین شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی به مسائل مردم در اولویت قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های غیردولتی در مدیریت شهری، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در مباحثی چون تقویت هویت شهری و حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان دو موضوع مهم می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با تشریح وضعیت اقتصادی دولت و شرایط سخت تحریم‌ها اظهار داشت: راهی جز جذب سرمایه برای پروژه‌های مشارکتی شهرداری‌ها نداریم و امیدواریم سال ۱۳۹۸، سال ویژه‌ای در جذب سرمایه از سوی شهرداری‌ها باشد.
وی در پایان، هویت و کارکرد شوراها و شهرداری‌ها را مستقل از هم و دارای مرزی مشخص دانست و افزود: بسیاری از مشکلات و مسائل منجر به تخلفات و سوءاستفاده‌ها ناشی از تداخل این مسئولیت‌ها و وظایف است و انتظار می‌رود شوراها و شهرداری‌ها این مرز را به رسمیت بشناسند.
گفتنی است نشست هم‌اندیشی شهرداران سراسر استان با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران کل حوزه استاندار و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سرپرست فرمانداری اردکان در سالن اجتماعات شهرداری اردکان برگزار شد.
در ابتدای این نشست، شهرداران اردکان و یزد به نمایندگی از سایرین به بیان نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.
اعتبارات یک‌درصد فروش معادن، حقوق شهرداران، توزیع مالیات بر ارزش افزوده، بیمه منازل مسکونی، اختیارات قانونی اجرائیات شهرداری‌ها، اعتبارات بازآفرینی، فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی در جهت حمایت از شهرداری‌ها، مسئله زمین‌های شهری، تعامل دستگاه‌های اجرایی و رفع فضای بی‌تفاوتی نسبت به مدیریت شهری از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..