‌تصمیمات خلق‌الساعه دولت و مجلس سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است

بازرس کل استان یزد یکی از موانع اصلی در بحث سرمایه گذاری را تصمیمات خلق الساعه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی و متولیان امر سرمایه گذاری در استان یزد قوانین دست و پاگیر را احصا کنند.

به گزارش یزدی نیوزحجت ‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی در جلسه کمیته تسهیل گری سرمایه گذاری در استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد یکی از موانع اصلی در بحث سرمایه گذاری را تصمیمات خلق الساعه دولت و مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از این قوانین در استان یزد نیست بلکه به دولت و مجلس بازمی گردد که نیاز است متولیان سرمایه گذاری، مطالعاتی در خصوص قوانین، بخشنامه‌ها و آئین ‌نامه‌ها که بحث سرمایه گذاری را کُند می‌کند ارائه کنند که یا به صورت استانی تغییراتی اعمال و یا اینکه در دولت و مجلس برای اصلاح آن اقداماتی صورت گیرد.

 
بازرس کل استان یزد با تاکید بر اینکه سرمایه گذار برای ترغیب در این امر نیازمند بستر و اطمینان خاطر طولانی مدت است خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که هر ماه و یا هر سال قوانین تغییر کند سبب عدم علاقه سرمایه گذاری توسط شخص می‌شود.
 
 
طالبی چاهوکی اضافه کرد: توجه ویژه به تصویب قوانین باید در مجلس و هیئت دولت مدنظر قرار گیرد و همچنین اشکالی هم ندارد که این مسائل از استان‌ها به مرکز القا شود که تغییرات مکرر مخصوصاً در امور معادن و یا سرمایه گذاری‌های سنگین مشکلات بسیاری را برای سرمایه گذار به وجود می‌آورد.
 
بازرس کل استان یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی و متولیان امر سرمایه گذاری در استان قوانین دست و پاگیر را احصا و ارائه دهند عنوان کرد: اگر بخشی از این قوانین در استان نیاز به حل است، برای آن چاره اندیشی شود و اگر هم به مرکز بازمی گردد به آنجا منتقل شود تا در راستای رفع مشکلاتشان برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در پایان ادامه داد: در بحث نظارتی دیدگاه دستگاه قضایی و سازمان بازرسی این است که خللی در کار سرمایه گذار ایجاد و واحد تولیدی تعطیل نشود و اعلام آمادگی می‌کنیم که تا جایی که ممکن است همراهی داشته باشیم که بحث سرمایه گذاری در استان یزد تسهیل یابد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..