رشد ۲۵ درصدی قیمت خرما و رطب در آستانه ماه رمضان

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با اشاره به رشد 25 درصدی قیمت انواع خرما و رطب در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت انواع این اقلام را اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«سید حسین عقیلی» با اشاره به ممنوعیت صادرات خرما و رطب، اظهار کرد: هر چند قیمت خرما و رطب بیش از ۲۵ درصد رشد داشته اما به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، صادرات این محصول پرمصرف و مغزی ممنوع شده است.

 
وی در رابطه با قیمت انواع خرما و رطب، تصریح کرد: هر کیلو خرمای زاهدی درجه یک از ۱۴ تا ۱۷ هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از ۸ تا ۱۳ هزارتومان عرضه می‌شود.
 
این مسئول با بیان این که قیمت خرمای بیزو درجه یک از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از ۷ تا ۱۱ هزار تومان است، گفت: خرمای پیاروم درجه یک از ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان و درجه دو پیاروم از ۲۵ تا ۴۴ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
وی در رابطه با قیمت انواع رطب نیز بیان کرد: رطب مضافتی ۲ ردیفه از ۳۱ تا ۳۵ هزار تومان و رطب مضافتی سه ردیفه از ۲۵ تا ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود. انواع دیگر رطب کبکاب از ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان و رطب خواصویی در نوع درجه یک با قیمت ۲۳ تا ۳۳ و درجه دو از ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
عقیلی با تاکید بر این که فروشندگان باید خرما را هر چند بسته‌بندی شده، توزین و سپس قیمت‌ آن را اعلام کنند، گفت: فروشندگان عمده و خرده باید درجه ‎ بندی، نوع کالا و قیمت را در معرض دید متقاضیان قرار دهند چرا که در غیراین صورت تخلف محسوب می‌شود.
 
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با بیان این که مردم باید در خرید خرما و رطب دقت کنند، توصیه کرد که از خرید این کالا از فروشندگان سیار و دوره‌گرد خودداری و تنها از مراکز معتبر و دارای مجوز خرید شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..