عدم محکومیت در ۷۵درصد از شکایات ضرب و جرح

معاون اجتماعی دادگستری استان: از مجموع شکایات با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح که به دستگاه قضائی وارد می شود تنها 24 یا 25 درصد منجر به محکومیت می‌شود .

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین رحیمی زاده در نشست مسئولان قضائی استان یزد با مدیر کل و معاونان صدا و سیما، اظهار داشت : اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می گیرد که چنانچه برنامه هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی مردم ساخته شودبسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام های هدفدار پیشگیرانه به مردم، گفت: ارائه آموزش های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه های پرمخاطب تلویزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانونمداری در قالب سوژه های جذاب و مخاطب پسند بسیار می تواند راهگشا باشد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست های دستگاه قضائی است.
 
وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده نمود و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد  برای تسهیل این امر وجود دارد. 
 
رحیمی زاده، اشتراک کارهای انجام شده در سایر استانها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح کردو بیان داشت: در بسیاری از استانها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه جوئی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..