رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان یزد:

۱۵۰۰ درمانگر زن در مراکز ترک اعتیاد یزد تحت درمان هستند

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۵۰۰ درمانگر زن در مراکز ترک اعتیاد یزد تحت درمان هستند، گفت: درمانگران بدون نگرانی برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

به گزارش یزدی نیوز مجتبی غالبی،در دوره بازآموزی اختلال مصرف مواد افیونی به ضرورت کنترل انتقال بیماری‌های واگیردار به ویژه ایدز، از راه تزریق به عنوان دستاورد مهم مراکز سرپایی درمان اعتیاد اشاره کرد.

 
وی ادامه داد: طبق آمار، هم اکنون نزدیک به ۲۵ هزار و ۵۰۰ مددجو در مراکز سرپایی درمان سوءمصرف مواد استان تحت درمان هستند که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از آنها زن هستند.
 
غالبی افزود: طبق این آمار، درصد معتادان زن در یزد کمتر از دیگر استان‌ها ثبت شده است که این امر می‌تواند نشانه شیوع کمتر اعتیاد بین زنان یزدی و یا عدم مراجعه بانوان به مراکز درمان اعتیاد باشد.
 
وی ضمن تأکید بر حفظ اسرار بیماران و اصل محرمانگی درمان، از بانوان نیازمند به درمان خواستار شد که بدون نگرانی به مراکز مجاز درمان اعتیاد مراجعه نموده و خدمات دارویی و آموزشی را دریافت کند.
 
رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه اخیر وزارت بهداشت، درمان و تجویز دارو برای پنج درصد از بیماران مراکز، بدون دریافت هرگونه مدارک هویتی مقدور شده است.
 
وی از افزایش قیمت داروهای مخدر که در اختیار دولت و شرکت‌های داروسازی است گلایه کرد و گفت: در چند ماه اخیر داروی بوپرنورفین ۷۰ درصد و قرص "متادون" ۹۰ درصد افزایش قیمت داشته است
 
غالبی افزایش شدید قیمت دارو و افزایش مختصر تعرفه درمان را موجب کاهش درآمد درمانگران اعتیاد نسبت به سال‌های گذشته دانست.
 
وی افزایش قیمت داروهای ضروری جهت درمان اعتیاد و حذف کمک مالی بیمه سلامت به معتادان بی بضاعت را از عوامل قطع درمان عده زیادی از بیماران به خصوص بیماران کم بضاعت که عمدتاً درگیر رفتارهای پرخطر هستند، دانست و بر لزوم برقراری مجدد بیمه و یارانه درمان معتادان از سوی سازمان‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
 
رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان یزد گلایه‌ای هم از برنامه ریزان و سیاستگذاران جدید وزارت بهداشت کرد و گفت: طرح جدید وزارت بهداشت مبنی بر توزیع داروی مخدر متادون در داروخانه‌های خاص کارشناسی نشده، بوده است.
 
محمدحسین زارع مهرجردی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی یزد نیز بر لزوم نوآوری و به کارگیری روش‌های نوین جهت درمان و بازتوانی معتادان تأکید کرد و از درمانگران اعتیاد خواست علاوه بر درمان دارویی، بیش از پیش به آموزش و مشاوره بیماران و خانواده آنها بپردازند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..