معاون آموزشی دانشگاه یزد:

دانشگاه باید به مکانی برای گفتمان عمومی تبدیل شود

معاون آموزشی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه ها باید به مکانی برای گفتمان عمومی تبدیل شوند و این یکی از اهدافی است که دانشگاه های نسل چهارم دنبال می کنند.

به گزارش یزدی نیوز قاسم برید لقمانی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه یزد به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه امروز عصر دانشگاه‌های نسل چهارم است، اظهار داشت: دانشگاه‌های نسل اول به طور عمده آموزشی هستند و بیشتر به مقوله آموزش تاکید دارند و دانشگاه‌های نسل دوم نیز به طور عمده فعالیت‌های پژوهشی با موضوعات خاص را دنبال می‌کنند.

 
وی با بیان اینکه نسل سوم دانشگاه‌ها نیز کارآفرین هستند و هدف آنها مقوله‌های کسب و کار دانش بنیان است، افزود: اما نسل چهارم، دانشگاه‌های جامعه محور هستند که به ارتقا محیط پیرامون خود اهتمام دارند.
 
برید لقمانی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم علاوه بر وظایفی که در دانشگاه‌های نسل اول و دوم دنبال می‌شود، باید در شکل گیری جامعه نیز نقش ایفا کنند و در این دانشگاه‌ها آموزش‌های بین رشته‌ای و مهارت‌های اجتماعی حائز اهمیت است.
 
معاون آموزشی دانشگاه یزد بیان کرد: اساتید دانشگاه در هدایت دانشگاه‌ها به سمت تحقق اهداف دانشگاه نسل چهارم نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و حداقل کاری که می‌توان در این مسیر انجام داد، جهت دهی پایان نامه‌ها و رساله‌ها به شکل هدفمند به سمت پژوهش‌های اجتماعی است.
 
برید لقمانی با بیان اینکه مقوله‌هایی نظیر محیط زیست و توسعه پایدار، تبدیل دانشگاه به مکانی برای گفتمان عمومی، تربیت شهروندان حساس به مسائل محیط زیست، فعالیت در سمن‌ها، همگانی کردن علم و رعایت اخلاق علمی و مقوله شهروندی در این دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: اساتید در هدایت دانشگاه‌ها به این سمت نقشی مهم بر عهده دارند.
 
وی بر به‌کارگیری شیوه‌های جدید توسط اساتید در دانشگاه‌های نسل چهارم تاکید کرد و اظهار داشت: باید تجربیاتی که می‌تواند ما را در حرکت به سوی دانشگاه نسل چهارم کمک کند، باید توسط اساتید دانشگاه به اشتراک گذاشته شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه یزد تاکید کرد: تلاش همه ما باید این باشد که نفع دانشگاه به منطقه، شهر و استانمان برسد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اساتید دانشگاه یزد در راستای پرورش دانشجو و تلاش برای ارتقا دانشگاه یزد قدردانی کرد.
 
در این مراسم اساتید برتر دانشکده‌های مختلف دانشگاه یزد با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..