مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را با تعهد دنبال می کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را متعهدانه در یزد دنبال خواهیم کرد.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دانافر  در دیدار جمعی از معلمان و بسیج فرهنگیان استان یزد با امام جمعه یزد به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: معلم یکی از اصلی ترین ارکان در آموزش‌های رسمی است بنابراین تربیت معلمان با صلابت، اخلاق‌مدار و دانا بسیار حائز اهمیت است.

 
وی با بیان اینکه توسعه یا عقب ماندگی یک جامعه کاملاً وابسته به آموزش‌های ارائه شده در آن جامعه است، افزود: در بین اجزا و مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت نقش معلم بی بدیل و غیرقابل انکار است.
 
دانافر تصریح کرد: معتقدم اگر تمام مؤلفه‌های نظام آموزشی درست سر جای خود چیده شده باشند اما معلم خوب، با صلابت و تربیت شده نداشته باشیم، رشد و توسعه به درستی انجام نخواهد شد و این امر نشانگر نقش معلم در بحث آموزش و تعلیم و تربیت است بنابراین معلمان در واقع باید تربیت کننده نسلی پاک و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه نظام تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی مدنظر قرار گرفته است، افزود: اجرای این سند را متعهدانه در استان یزد دنبال می‌کنیم.
 
دانافر تاکید کرد: ما نیز معتقدیم که آموزش و پرورش در تست و آموزش‌های نظری خلاصه نمی‌شود و فعالیت‌های مستمر و اثرگذاری را باید دنبال و پیگیری کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته معلم در استان یزد پرداخت و یادآور شد: تلاش ما این است که در همه برنامه‌ها، روحیه قدردانی را در دانش آموزان ایجاد و تقویت کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..