عضو شورای شهر یزد:

تولید زباله به یکی از مهمترین چالش‌های یزد تبدیل شده است

عضو شورای شهر یزد گفت: در حالی که در گذشته به‌یافت زباله یکی از خلاقیت‌های یزدی‌ها بوده است، امروز تولید زباله به یکی ازچالش‌های یزد تبدیل شده است.

به گزارش یزدی نیوز ونوس عامری در همایش علمی آموزشی به‌یافت هنرمندانه دور ریختنی‌ها اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در تلاش است تا بار دیگر فرهنگ به‌یافت که یکی از مهمترین میراث معنوی مردمان این دیار است را زنده کند.

 
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف به ارائه آموزش‌های شهروندی هستند، عنوان کرد: خوشبختانه با آغاز به کار شورای پنجم، این مهم در شهرداری یزد نیز حاصل و واحد آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شد.
 
عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: این واحد تلاشگر توانسته در طول دوران فعالیت خود اقدامات ارزشمندی را در سطح شهر یزد از خود به یادگار بگذارد و اینک با ورود جدی به معضل تولید زباله‌ها، اهداف ارزشمندی را در این حوزه دنبال می‌کند.
 
عامری با بیان اینکه فرهنگ به‌یافت ریشه در تاریخ یزد دارد، افزود: همکاران ما در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به ویژه کارشناسان واحد آموزش شهروندی این سازمان در تلاش هستند با کمک شهروندان یزدی، دیگر بار فرهنگ به‌یافت که یکی از مهمترین میراث معنوی مردمان این دیار و در راستای زندگی همخوان با شرایط زیست محیطی است را زنده کند.
 
وی با تاکید بر اینکه زباله‌ها از مهمترین چالش‌های یزد، ایران و جهان هستند، عنوان کرد: ما در این همایش علمی و پژوهشی سعی کردیم با بیان این چالش‌ها و راه‌های مقابله با آن، کارکرد ارزشمندی از زباله‌ها را از طریق به‌یافت آنها ارائه کنیم تا این زباله‌ها را به چرخه زندگی با ارزشی بیش از تولیدات قبلی باز گردانیم.
 
عامری از مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان یزد و کتابخانه وزیری در برگزاری همایش علمی آموزشی به‌یافت هنرمندانه دور ریختنی‌ها قدردانی کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..