رئیس دانشگاه امام جواد (ع) یزد:

۳۰ کد رشته در دانشگاه امام جواد (ع) یزد حذف شد

رئیس دانشگاه امام جواد (ع) یزد از حذف ۳۰ کد رشته در این دانشگاه به دلیل عدم نیاز جامعه به مشاغل مرتبط به این رشته ها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی وحدت،در مراسم نکوداشت استاد نمونه و پیشکسوت استان یزد با اشاره به تأسیس مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) در سال ۸۴ تأسیس شد، اظهار داشت: این مؤسسه در حال حاضر دارای ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

 
وی با بیان اینکه مهمترین افتخار این دانشگاه، تربیت دانشجویان دارای مهارت و آماده برای بازار کار است، افزود: طی سالهای اخیر ۳۰ کد رشته در این دانشگاه حذف شد زیرا این رشته‌ها دیگر بازار کار نداشت بنابراین وقت و هزینه صرف رشته‌هایی که حاصل آن، بیکاری فارغ التحصیلان است، نشد.
 
وحدت یادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه ۲ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و تاکنون نیز ۳۵ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.
 
رئیس مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) با اشاره به تفاهم نامه این دانشگاه با اتاق بازرگانی و ارتباط مؤثر آن با صنایع استان خاطرنشان کرد: تمام بازدیدهای علمی دانشجویان این دانشگاه بدون هیچ محدودیتی برگزار می‌شود و ارتباط خوبی میان دانشجویان و صنایع برقرار است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی رشته‌های این مؤسسه منحصر به فرد و در کشور بی نظیر است، افزود: رشته طراحی دوخت و لباس در مقطع کارشناسی ارشد، از بهترین رشته‌های این دانشگاه است و خلاقیت بسیاری در دانشجویان این رشته وجود دارد و بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته اکنون در شرایط بسیار خوب شغلی به سر می‌برند.
 
وحدت تصریح کرد: مهمترین رسالت خود را افزایش کیفیت آموزش می‌دانیم و تربیت دانشجویان دارای مهارت می‌دانیم و امیدواریم در این مسیر بتوانیم گام‌های بهتری برداریم.
 
 در این مراسم از استاد حسین فرمان به عنوان استاد نمونه و پیشکسوت استان یزد همچنین استاد مهدی تولایی به عنوان استاد نمونه مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) تجلیل شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..