به مناسبت بزرگداشت روز معلم انجام شد؛

تجلیل از استاد نمونه استان یزد/مروری بر ایامی که تحصیل رایگان بود

استاد پیشکسوت و نمونه استان یزد در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز معلم در موسسه آموزشی عالی امام جواد (ع) تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز در مراسمی که با حضور جمعی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان یزد، استاندار یزد همچنین محمدرضا عارف، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) برگزار شد، استاد حسین فرمان به عنوان استاد پیشکسوت و نمونه استان یزد تجلیل شد.

 
در این مراسم همچنین مهدی تولایی به عنوان استاد نمونه مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) مورد تجلیل قرار گرفت.
 
حسین فرمان، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت در این مراسم ضمن قدردانی از دانشگاه امام جواد (ع) به خاطر انتخاب وی به عنوان استاد پیشکسوت اظهار داشت: امیدوارم در اینگونه مراسم‌ها به جوانان بهای بیشتری داده شود زیرا آنها امروز در شرایط بسیار سختی مشغول به تحصیل هستند.
 
وی بیان کرد: به رغم شعارهایی که در مورد جوانان داده می‌شود، این قشر امروز در وضعیت خوبی قرار ندارند و بسیاری از آنها به دلیل مشکلات متعدد، کشور را ترک می‌کنند و در این مهاجرت‌ها بسیاری از نخبگان نیز دیده می‌شوند.
 
فرمان خاطرنشان کرد: ما در آن زمان ۹ سال درس خواندیم و نه تنها هیچ هزینه‌ای نپرداختیم بلکه در زمان تحصیل حقوق نیز دریافت می‌کردیم و از خوابگاه و غذای رایگان نیز بهره مند بودیم اما امروز فرزندان و نوه‌های ما از دوره پیش دبستانی تا کنکور و بعد از آن، باید هزینه‌های بسیار بالایی بابت تحصیل بپردازند.
 
وی تاکید کرد: امروز در زندگی جوانان سختی بسیاری حاکم است و امیدواریم موسساتی نظیر مؤسسه امام جواد (ع) بتوانند نیروهای خوب و دارای مهارت تحویل جامعه دهند و در رفع مشکل اشتغال نیروهای فارغ التحصیل خویش اثرگذار باشند.
 
به گزارش مهر، استان حسین فرمان متولد ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۱۷ در یزد و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت در رشته فیزیک است.
 
وی ۱۴ مقاله ISI در مجلات بین المللی منتشر کرده و ۱۲ کتاب نیز در زمینه فیزیک ویراستاری کرده ضمن اینکه مترجم و مؤلف تعداد زیادی کتاب در زمینه علم فیزیک بوده و یکی از شاخص ترین ترجمه‌های وی، کتاب الکترودینامیک است که از طرف مرکز نشر دانشگاهی چندین بار تجدید چاپ شد.
 
وی همچنین از سال ۶۳ به مدت ۲۰ سال، طراح سوالات کنکور سراسری در رشته فیزیک بود.
 
مهدی تولایی، استاد نمونه دانشگاه امام جواد (ع) یزد نیز استادیار رشته روانشناسی این مؤسسه آموزش عالی و متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در شهر یزد است و دکترای خود را از یکی از دانشگاه‌های مالزی دریافت کرده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..