استاندار یزد:

گسترش شبکه‌های اجتماعی تهدید جدی برای کودکان/قوانین بازنگری شود

استاندار یزد از گسترش شبکه های اجتماعی و رشد تکنولوژی به عنوان یک تهدید مهم برای کودکان امروز یاد کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در دومین کنوانسیون تخصصی حمایت از حقوق کودکان با اشاره به اینکه امروزه تسلط فضای مجازی بر روابط خانوادگی نگران کننده شده است، اظهار داشت: این فضا حتی سبک زندگی خانواده‌ها را تحت تأثیر و در بسیاری از موارد تغییر داده که این روند برای کودکان یک آسیب و تهدید به شمار می‌رود.

 
وی با اشاره به اینکه علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، رشد تکنولوژی و ظهور پدیده‌های جدید در دنیای ارتباطات نیز یک تهدید جدی به شمار می‌رود، افزود: در بسیاری از موارد خانواده‌ها نمی‌توانند تسلط و مدیریت کافی در این زمینه داشته باشند.
 
استاندار یزد با بیان اینکه امروز مسائل حوزه کودکان به ویژه در حیطه اجتماعی بسیار گسترده شده و نیازمند مداخله است، عنوان کرد: باید اراده مشترکی از سوی دستگاه‌های مرتبط برای این امر وجود داشته باشد.
 
طالبی تصریح کرد: البته برای انجام این مداخلات، خلأهای قانونی وجود دارد و به نظر می‌رسد علاوه بر رفع این خلأها، برخی قوانین نیز باید اصلاح و بازنگری شود.
 
وی خاطرنشان کرد: هم کودک و هم جامعه باید نسبت به حقوق کودکان و آسیب‌هایی که این قشر را تهدید می‌کند، آگاه باشند و ایجاد این آگاهی نیازمند آموزش و اطلاع رسانی اصولی است و به نظر می‌رسد این موضوع باید در حیطه مسائل اجتماعی در اولویت قرار گیرد.
 
طالبی تاکید کرد: البته برخی نهادها لازم است در این زمینه مداخله گرانه وارد عمل شوند و به حمایت از حقوق کودکان بپردازند و به نظر می‌رسد اگر این اتفاق در استان رخ دهد، یزد می‌تواند استانی پیشگام و الگو در این زمینه باشد.
 
استاندار یزد با تاکید یبر اینکه کودکان آینده سازان این کشور هستند، تصریح کرد: رفع مشکلات حوزه کودکان به ویژه در زمینه آسیب‌ها و تهدیدها باید به یک اولویت جدی برای همگان تبدیل شود و دستگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی و حتی تشکل‌های مردم نهاد باید در این زمینه جدی تر وارد عمل شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..