رویکرد دولت حمایت از کارگران و پیگیری مطالبات آنهاست/‌ ضرورت تقویت تعامل میان جامعه کارگری، دولت و کارفرمایان

استاندار یزد در مراسم تجلیل از کارگران استان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید حمایت از کارگران و پیگیری مطالبات آنها در سطح کلان است.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با روز جهانی کار و کارگر، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در مراسم تجلیل ا‌ز جامعه کارگری استان که در سالن همایش های هلال احمر یزد برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: وجود چنین مناسبت‌ها و برنامه‌ها‌یی موجب شده تا توجه بیشتری نسبت به مسائل، مشکلات و مطالبات کارگران در کل کشور و استان یزد معطوف شود.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات موجود، فضای بسیار خوبی در ‌کشور برای رفع مشکلات وجود دارد که باید آن را قدر بدانیم و رویکرد دولت تدبیر و امید و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت نیز، حمایت از کارگران و پیگیری مطالبات آنها در سطح کلان بوده است.
"طالبی" افزود: تحریم‌های ظالمانه ای که به ما تحمیل شد‌ه کشور را با مشکلاتی مواجه کرده اما امیدواریم همه در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات جامعه کارگری کمتر شود و بالندگی کارگران عزیز در محیط های کاری بیشتر گردد.
استاندار یزد به وجود خانه کارگر و تشکل‌های کارگری قوی در استان یزد اشاره و خاطر نشان کرد: این تشکل ها در عین تعامل و ارتباط خوب و سازنده با دولت و جامعه کارفرمایی، با جد‌یت پیگیر مسائل جامعه کارگری هستند و در جهت دفاع از حقوق کارگران تلاش می کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: نقش کارگران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، برجسته ترین نقش است و آن چیزی که در استان به آن نیاز داریم و زمینه‌های آن نیز فراهم است، تقویت ارتباط و تعامل سه جانبه بین جامعه کارگری، دولت و کارفرمایان است.
"طالبی" ادامه داد: اعتماد متقابل میان این بخش ها که محورهای تولید در کشور هستند بسیار بااهمیت است و با وجود این اعتماد، هر اقدام مثبتی را به اتکای تعامل و هماهنگی بین این ارکان می‌توانیم انجام دهیم.
استاندار یزد افزود:  مدیریت ارشد استان در کنار جامعه کارفرمایی، آمادگی آن را دارد که مشکلات کارگران را با جدیت در حوزه‌های مختلف از جمله بحث مسکن رفع نما‌ید، مشروط بر اینکه در این حوزه ها برنامه ریزی و بررسی مناسبی صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه همنوایی و هماهنگی خوبی بین مجموعه مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تشکل های کارگری و کارفرمایی برای رفع مشکلات جامعه کارگری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما نیز نیازمند همراهی و حمایت کارگران در بخش های مختلف برای خدمت به مردم هستیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مشکل عدم تخصیص اعتبار به بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان وابسته به تامین اجتماعی برای سال جاری ر‌فع شود و عملکرد خوبی را در حوزه توجه به مطالبات کارگران در استان شاهد باشیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..