مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

سن ناوگان حمل‌ونقل بار یزد ۱۲ سال است/کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اهمیت ایمنی حمل و نقل گفت: ناوگان حمل و نقل بار و مسافر یزد از ناوگان‌های جوان و ایمن کشور و میانگین سنی این ناوگان ۱۲ سال است.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم در بحث ایمنی حمل و نقل، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و عمومی است که خوشبختانه یزد در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار است.

 
وی عنوان کرد: هم ناوگان حمل و نقل بار و هم ناوگان حمل و نقل مسافر استان یزد جوان هستند به ویژه در زمینه بارهای حساس نظیر سوخت، جوان‌ترین ناوگان کشور را داریم و میانگین عمر ناوگان حمل و نقل بار در یزد حدود ۱۲ سال است.
 
علیخانی یادآور شد: در حمل و نقل مسافر نیز میانگین سنی ناوگان زیر ۱۲ سال است و این عوامل خود سبب ایمن‌تر شدن حمل و نقل در محورهای استان یزد شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه آمارهای مرکز کنترل ترافیک سازمان حمل و نقل جاده‌ای نیز خود گواه توجه جدی به بحث ایمنی حمل و نقل در محورهای استان یزد است، افزود: استان یزد در ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای رتبه اول کشور و در ۱۱ ماهه با اختلاف بسیار کم با دو استانی که به طور مشترک رتبه اول را داشتند، به جایگاه دوم رسید.
 
وی در مورد کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۸ نیز بیان کرد: با کاهش ۵۰ درصدی در زمینه تلفات جاده‌ای در این ایام مواجه بوده‌ایم و این امر نشانگر این است که در زمینه ایمنی حمل و نقل اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
 
علیخانی تصریح کرد: یکی از عواملی که در یزد بحث ایمنی در حمل و نقل را تهدید می‌کند، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است به نحوی که عامل بسیاری از تصادفات در محورهای استان، واژگونی خودروها است که این امر ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.
 
وی ادامه داد: برای کاهش میزان واژگونی‌ها، نقاط حادثه خیز مشخص شده و حفاظ‌های میانی و حاشیه جاده‌ها استانداردسازی شده است.
 
وی افزود: ایجاد توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌ها برای رانندگان همچنین افزایش مجتمع‌های بین راهی برای استراحت کوتاه مدت رانندگان نیز در دستور کار قرار گرفته و حتی در زمان‌های پرتردد نظیر ایام نوروز، ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر جاده راه اندازی شده و با پذیرایی از رانندگان، سعی در رفع خواب آلودگی آنها داشته‌ایم.
 
علیخانی تصریح کرد: به طور قطع رعایت این نکته که هر ۲۰۰ کیلومتر رانندگی، ۲۰ دقیقه استراحت نیاز دارد، تا حد زیادی می‌تواند از بروز خواب آلودگی و در نهایت واژگونی خودروها جلوگیری کند.
 
وی همچنین به تشریح دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایمنی حمل و نقل پرداخت و افزود: برگزاری برنامه‌های آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو، ارتقا ایمنی راکبان پیاده، کنترل دروازه‌های ورودی، اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها و…. از جمله اقدامات انجام شده است.
 
علیخانی از رانندگانی که قصد سفر به استان یزد را دارند، خواست: ضمن توجه جدی به هشدارهای پلیس و همکاران راهداری، از سالم بودن خودروهای خود اطمینان داشته باشند و با سرعت مطمئنه در محورها برانند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..