مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

کمیته مناسب سازی در معابر و بناهای تاریخی یزد راه‌اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به جهانی شدن بافت تاریخی یزد گفت: برای دسترسی گروه‌های خاص، کمیته مناسب سازی در معابر و بناهای تاریخی یزد راه اندازی می شود.

به گزارش یزدی نیوزسید مصطفی فاطمی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با دستور کار مناسب سازی معابر شهری برای معلولان و حقوق شهروندی آنها با اشاره به اینکه «گردشگری در دسترس» از شعارهای میراث فرهنگی است و این سازمان در مباحث گردشگری به حضور افراد سالمند، معلولان و افراد دارای محدودیت‌های خاص در بناهای تاریخی توجه دارد.

 
وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شد و انتظار گردشگری در دسترس در این بافت وجود دارد، عنوان کرد: متأسفانه در شرایط فعلی دسترسی آسان گردشگران با شرایط خاص در این بافت فراهم نیست و رفع این مشکل در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته و به طور جدی پیگیر آن هستیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: به همین منظور کمیته‌ای تخصصی برای بررسی و کشف راهکار فنی مناسب سازی بناهای تاریخی تشکیل شده و تلاش این کمیته بر مناسب سازی معابر بافت تاریخی بدون آسیب رساندن به سازه‌های خشتی و کالبد بافت متمرکز است.
 
وی تاکید کرد: البته برای رسیدن به راهکار به همکاری ویژه شهرداری به ویژه شهرداری بافت تاریخی و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیاز داریم و درخواست می‌کنیم در صورتی که طرحی برای تعیین راهکاری فنی و پایدار در این راستا دارند، به میراث فرهنگی ارائه کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..