نخستین بار در استان

اجرای طرح محلول و سم پاشی مزارع با پهپاد در بافق

برای اجرای این بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شد .

به گزارش یزدی نیوزمجری طرح پهپاد محلول پاش با اشاره به اینکه این طرح زمینه اشتغال را برای چهار نفر فراهم می کند گفت : بالغ بر ۵۰ درصد کاهش مصرف سموم و ۵۰ درصد کاهش هزینه را برای کشاورز دارد.

زینلی با اشاره به مزیت های این طرح افزود : پاشش یکنواخت محلول بر روی محصول،کاهش چشمگیر زمان عملیات سمپاشی ، افزایش کیفیت و اثر بخشی سمپاشی ، تخریب نشدن مزرعه و محصولات و کاهش چشمگیر در مصرف آب از مزیت های این طرح است .
وی به تشریح چگونگی سم پاشی از طریق این پهپاد پرداخت و تصریح کرد : هر پرواز ۴۰ دقیقه طول می کشد و حدود یک هکتار زمین را سم پاشی می کند و برای هر هکتار ۱۰ لیتر سم نیاز است.
قاسمی رییس پست بانک استان یزد نیز این طرح را یکی از ۱۳۲ طرح در استان بیان کرد و گفت : یکی از بهترین طرح هایی که با استفاده از فناوری نوین استفاده شده طرح پهپاد سم پاش است.
وی با اشاره به  اینکه ۵۰ درصد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد از منابع بانک با نرخ ۶ درصد پرداخت شده است  گفت  : آمادگی داریم در صورت پیدا شدن مورد مشابه اعتباری را برای اجرای آن تخصیص دهیم.
عسکری رییس جهاد کشاورزی بافق هم سطح زراعت و باغهای شهرستان را ۷هزار هکتار بیان کرد و گفت:از این میزان هزارو ۵۰۰هکتار مربوط به زراعت و بقیه به صورت باغ است.
وی تاثیر این طرح برای سم پاشی مزارع را به مراتب بالاتر از سم پاشی از طریق نیروی انسانی و ماشین آلات برشمرد.
 این طرح سومین طرح در کشور و نخستین طرح در استان یزد است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..