مبلغ پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان استان یزد بیش از ۲۲۵ میلیارد است

مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به تبدیل ضمانت بانکی ملکی به چک و سفته گفت: مبلغ پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان استان یزد بیش از ۲۲۵ میلیارد است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صابری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه در کشور است که بالغ بر ۵۰ درصد مردم کشور را تحت پوشش قرار داده و در استان یزد نیز حدود ۷۷ درصد مردم از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

 
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه این سازمان، یک سازمان درآمد-هزینه ای است بیان کرد: در استان یزد ۱۹۸ هزار مورد بیمه اجباری وجود دارد که ۲۴ هزار و ۳۰۰ مورد آن شامل کارگاه‌ها هستند.
 
وی با اشاره به مبلغ اختصاص یافته به بیمه شدگان استان ادامه داد: همچنین مبلغ پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان استان یزد ۲۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
 
صابری کارفرما و کارگر را دو بال ویژه سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: باید توجه ویژه‌ای به کارگر و کارفرما داشت و اقدامات مناسبی در این راستا صورت گیرد.
 
مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان یزد ادامه داد: در خصوص کارفرمایان سعی شده تقسیط بدهی آنان از ۳۶ قسط به ۴۵ قسط افزایش داده تا کارفرمایانی که تحت تاثیر نوسانات ارزی، تحریم و شرایط اقتصادی است به سهولت بدهی خود را پرداخت کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر ضمانت بانکی ملکی عنوان کرد: ضمانت بانکی ملکی به چک یا سفته تبدیل می‌شود تا بدهکار بهتر بتواند بدهی خود را پرداخت کند.
 
صابری همچنین به افزایش کارگزاری بیمه اشاره کرد و اظهار کرد: سه کارگزاری بیمه نیز به پنج کارگزاری موجود در استان یزد افزوده شده و مردم می‌توانند مشکلات خود را با مراجعه به آنها حل کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..