صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز در ‌حریم و بستر رودخانه‌های یزد محکوم است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با اشاره به شناسایی ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در یزد گفت: آب و منطقه‌ای اگر بخواهد در حریم و بستر رودخانه مجوزی برای ساخت و ساز بدهد محکوم است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد مهدی جوادیان زاده در نشست مجمع نمایندگان استان یزد پیرامون بررسی مشکلات کشاورزان، موضوع آب و رسیدگی به وضعیت بارندگی‌ها و حوادث اخیر که با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های صنفی مرتبط در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به خاموشی چاه‌ها اظهار داشت: خاموشی چاه‌ها در شورای حفاظت استان با ریاست استاندار محترم به صورت کلی تصویب و سپس در شورای حفاظت شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران و نمایندگان کشاورزان و جهاد کشاورزی تصمیم گیری می‌شود که میزان مشخص شده در استان به چه صورت باشد و بعد در کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان مربوطه برنامه دقیقی را طرح ریزی می‌کنند.

 
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: خاموشی چاه‌ها روش خیلی منطقی نیست ولی تا زمانی که چاه‌های کشاورزی به کنتور مجهز نشوند مجبور به اجرای آن هستیم و با توجه به اینکه کشاورزان علاقه زیادی به نصب کنتور ندارند با این مشکلات روبه‌رو خواهند بود ولی هر زمان چاه‌های کشاورزی در منطقه‌ای به کنتور مجهز شد، مدیریت آن منطقه بر عهده خود کشاورزان خواهد بود.
 
وی وضعیت منابع آبی استان را نامناسب ارزیابی و اضافه کرد: امسال که به این میزان بارش‌های رحمت الهی را در استان داشتیم فقط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کسری مخزن را کاهش می‌دهد.
 
جوادیان زاده با اشاره به اینکه شرکت آب و منطقه‌ای یزد اصلاً مجاز نیست در راستای ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها مجوز بدهد خاطرنشان کرد: آب و منطقه‌ای اگر بخواهد در حریم و بستر رودخانه مجوزی برای ساخت و ساز بدهد محکوم است و غیرقانونی و ممنوع است.
 
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به وجود ۲۸۰۰ کیلومتر رودخانه در استان یزد اشاره کرد و گفت: در گذشته زیاد به فکر رودخانه‌ها نبودند ولی به تازگی مطالعات آن و آزد سازی رودخانه‌ها در استان آغاز شده و امسال نیز با هماهنگی دادستان استان این کار را ادامه خواهیم داد.
 
وی با اشاره به شناسایی ۶۷ چاه غیر مجاز در شهرستان اشکذر تصریح کرد: دستگاهی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک خریداری می‌شود و با این دستگاه چاه‌های غیرمجاز را در استان شناسایی خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان یزد شناسایی شده است افزود: در راستای مقابله با چاه‌های غیرمجاز برنامه‌هایی داریم که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط دنبال برخورد قانونی با افراد متخلف هستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..