استاندار یزد:

اجازه واگذاری معادن یزد به شرکت‌های خارج از استان را نمی‌دهیم

‌استاندار یزد با تاکید بر اینکه خط قرمز و سیاست مدیریت استان در حوزه معدن جلوگیری از خام فروشی است، گفت: نباید معدنی به شرکت‌های معدنی خارج از استان واگذار شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در نشست شورای معادن استان که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های استان در سال رونق تولید، نقش معادن و اکتشافات معدنی بسیار حائز اهمیت است.

 
استاندار یزد ادامه داد: در عین حال جلوگیری از خام فروشی در معادن استان خط قرمز و سیاست مدیریت ارشد استان است.
 
وی افزود: صنایع بسیار بزرگی در استان مستقر شده‌اند که در آینده با تهدید کمبود خوراک معدنی مواجه هستند از این‌رو ضروری است در این شرایط، معدنی به واحدهای خارج از استان واگذار نشود زیرا بعضی از مناطق استان حیاتشان کاملاً وابسته به معدن است.
 
طالبی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه‌کرد حقوق دولتی و یک درصد سهم استان از فروش معادن لازم است کمیته‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تشکیل و به طور شفاف و دقیق این موضوع بررسی و گزارش آن به شورای معادن استان ارائه شود.
 
رئیس شورای معادن استان یزد از شرکت‌های معدنی مستقر در استان خواست: فراتر از حقوق قانونی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وارد شوند و فعالیت‌های خود را بر این مبنا قرار دهند.
 
طالبی تاکید کرد: باید مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی به عنوان یکی از الزامات به بخش خصوصی مورد تاکید قرار گیرد تا در این واگذاری‌ها با مشکلاتی از جمله اخراج کارگران مواجه نشویم.
 
 در قانون برنامه بودجه، یک درصد از سهم فروش معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه‌های بهداشتی و عمرانی در مناطق استقرار معدن اختصاص یافته و شرکت‌های معدنی بهره‌بردار ملزم به پرداخت و هزینه‌کرد این یک درصد هستند.
 
گفتنی است؛ استان یزد بعد از کرمان دومین استان به لحاظ معادن در کشور است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..