رئیس دانشگاه یزد:

توسعه روابط دانشگاهی نیازمند حل چالش‌های منطقه‌ای است

رئیس دانشگاه یزد گفت: اگر به دنبال توسعه روابط دانشگاه‌ها در سطح جهان با یکدیگر هستیم ابتدا باید برای رفع چالش‌های منطقه‌ای و جهانی چاره اندیشی کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصالح اولیا،  در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس علمی رؤسای دانشگاه‌های ایران و مجارستان با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دانشگاهی اظهار داشت: حل چالش‌های جهانی و منطقه‌ای مقدمه‌ای ضروری برای گسترش روابط بین المللی میان دانشگاه‌ها است.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها در سه مقوله هزینه، کیفیت و متغیرهای مالی با یکدیگر رقابت می‌کنند، عنوان کرد: دانشگاه یزد با در نظر گرفتن عوامل متعددی که مرتبط با نظام آموزش عالی است تلاش کرده با جذب دانشجویان بین المللی گام مهمی را در راستای بین المللی شدن آموزش عالی بردارد.
 
اولیا با بیان اینکه علاوه بر چالش‌هایی در ابعاد جهانی، دانشگاه‌ها امروزه با چالش‌های محلی نیز مواجه هستند، افزود: یکی از مسئولیت دانشگاه‌ها در قبال جامعه، اشتغال دانش‌آموختگان است بنابراین حل این چالش از طریق آغاز حرکتی جدید و پیوند سه ضلع دولت، دانشگاه و صنعت دنبال می‌شود.
 
رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌ها شامل آماده کردن دانشجویان برای کارآفرینی، تقویت عنصر فرهنگی و انتقال تکنولوژی از دانشگاه به صنعت و مشارکت نزدیک با بخش خصوصی است.
 
وی با تاکید بر نیاز اساسی برای تغییرات گسترده در فرهنگ آموزش عالی و کارآفرینی به نوآوری‌های دانشگاه یزد از جمله توسعه آموزش عالی بر اساس اولویت‌های توسعه استانی، اجرای برنامه‌های متقابل، ایجاد اندیشکده ها بر اساس پیوند بین دانشگاه، دولت و صنعت و تأسیس نهاد همکاری نهادی برای آموزش عالی و نیز ایجاد پارک علم و فناوری یزد اشاره کرد.
 
وی همچنین تلاش در راستای تحقق دانشگاه هوشمند، ایجاد پارک اقتصادی، پارک صنعتی و نیز منطقه فرهنگی را از جمله طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه یزد دانست.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..