تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرک معاف شد

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد حذف و معافیت گمرگی را عامل کاهش قیمت تمام شده و تسهیل واردات تجهیزات گردشگری خواند و خبر داد: موارد اصلاح و تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری از پرداخت عوارض گمرک معاف شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد میرشمسی» با اشاره به معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری حمایت دولت از بخش خصوصی، اظهار کرد: تمام تاسیسات گردشگری براساس ماده هشت قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی از هر حیث مشمول تعرفه‌های بخش صنعت هستند که این معافیت توسط تمام دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود.

 
وی با بیان این که اداره گمرک با استناد به ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ مبنی بر این که معافیت شامل تجهیزات مربوط به خط تولید بوده و تجهیزات گردشگری مشمول این قانون نیست، گفت: با پیگیری مستمر «علی ‌اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، موارد اصلاح و تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری از پرداخت عوارض گمرک معاف شد.
 
این مسئول، حذف و معافیت گمرگی را عامل کاهش قیمت تمام شده و تسهیل واردات تجهیزات گردشگری خواند و گفت: این اقدام همچنین موجب کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران و تاسیسات بخش گردشگری خواهد شد که این امر ارتقای سطح خدمات ارائه شده به گردشگران را به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات در حال انجام، شاهد به رسمیت شناختن جایگاه گردشگری در کشور خود را کشور به دست آورده و همه ارکان جامعه به اهمیت این صنعت اشتغال‌زا پی برده‌اند.
 
میرشمسی در پایان با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از صنعت گردشگری و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در کشور و استان یزد، گفت: استان یزد می‌تواند با برخورداری از تاسیسات گردشگری متنوع نظیر هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه سنتی، بومگردی، سفره‌خانه سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی از منافع این معافیت در راه توسعه خدمات گردشگری بهره‌‌مند شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..