امام جمعه مهریز:

ائمه جماعات نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم را محقق کنند

امام جمعه مهریز از ائمه جماعات مساجد خواست تا نقش این مکان های مقدس و اثرگذار را به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های اجتماعی مردم در زمینه تحقق بیانیه گام دوم محقق کنند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه مهریز با اشاره به نقش و اهمیت مساجد در جامعه اسلامی اظهار داشت: مساجد نیز مانند حسینیه‌ها دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها با حفظ شئون اسلامی برای بهره مندی شهروندان استفاده کرد.

 
وی عنوان کرد: حسینیه‌ها فضای مناسبی برای ورزش و محل ارزشمندی برای برگزاری جشن‌ها هستند که با مدیریت هیئت امنا می‌توان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
 
محی الدینی از مساجد به عنوان پایگاه‌های اخوت و برادری، اتحاد و همبستگی یاد کرد و افزود: مساجد می‌توانند نقش بسیار مؤثری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.
 
امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مساجد باعث رونق بی سابقه این اماکن مقدس می‌شود و برای جذب جوانان به مساجد باید تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: امام جماعت باید تبلیغی ویژه در راستای جذب جوانان با بهره مندی از مفاهیم ارزشمندی همچون شهادت داشته باشند و با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، معنویت را در جوانان تقویت کنند و در مساجد به نحوی عمل کنند که همه این اماکن به مساجد طراز اسلامی تبدیل شوند.
 
محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید دین اسلام در مورد کار و کارگر گفت: کارگران اهمیت فراوان و احترام زیادی در جامعه دارند زیرا توسعه هر کشوری در گرو تلاش کارگر و کارفرما و رونق کار است.
 
وی افزود: کارگران ستون اصلی تولید در کشور هستند و نباید اجازه دهیم افراد بیگانه به عنوان مهندس یا حتی کارگر در کارخانجات کشور به جای افراد داخلی بکارگیری شوند.
 
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه هر درآمدی نتیجه تلاش و کوشش است، ادامه داد: افراد جامعه نباید دنبال ثروت‌های بادآورده باشند چرا که باعث ضعیف شدن فرهنگ کار می‌شود.
 
محی الدینی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ایران بیکاری است، گفت: راه حل این مشکل جذب سرمایه گذاران و اطمینان از سرمایه گذاری داخلی است که می‌تواند بیکاری را در همه کشور ریشه کن کند.
 
وی با اشاره به در پیش بودن روز معلم افزود: معلم مقام ارزشمندی دارد که باید قدر آن را بدانیم زیرا آنها افراد جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محافظت می‌کنند.
 
امام جمعه مهریز ادامه داد: شهید مطهری از برجسته‌ترین طلبه‌های حوزه علمیه و نخبه دانشگاهی بود و نوشته‌های جاویدانی از خود برجای گذاشته است.
 
محی الدینی از معلمان خواست: طبق گام دوم انقلاب باید نیروی نسل آینده را متعهد و مؤمن پرورش دهید که باعث توسعه فرهنگ اجتماعی شوند و نقش آموزش و پرورش و معلمان در این زمینه بسیار اثرگذار است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..