استاندار یزد:

محققان برای ‌کاهش ‌دیابت در استان یزد راهکار ارائه دهند

استاندار یزد با بیان اینکه باید راهکارهایی در استان برای کاهش مبتلایان به دیابت ارائه شود گفت: مناطق دور دست استان باید از آموزش‌های مربوط به دیابت بهره‌مند شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در بازدید از مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم اظهار داشت: اگر بخواهیم در حوزه بهداشت و درمان آموزشی به مردم ارائه دهیم باید همراه با مداخله موثر باشد تا بتوان نقاط ضعف آن را برطرف ساخت.

 
استاندار یزد با اشاره به اینکه باید راهکارهایی در استان برای کاهش مبتلایان به دیابت ارائه شود افزود: انجام فعالیت‌های پژوهشی در جهت بهبود سبک زندگی مردم یزد می‌تواند راهی برای کاهش ابتلا به دیابت در استان باشد.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه آمارهایی در سطح استان مشاهده می‌شود که نشان از عادت‌های غذایی و سبک زندگی نامناسب مردم یزد است که باید در راستای اصلاح این موارد پیش برویم.
 
طالبی ارائه آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را در جهت تغییر سبک زندگی مردم یزد خواستار شد و تصریح کرد: در استان یزد سطح سواد مناسب، شرایط مناسب در حوزه بهداشت و درمان و توسعه یافتگی به خوبی قابل مشاهده است و بدون شک می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده و سبک زندگی مردم استان را بهبود بخشید.
 
استاندار یزد با بیان اینکه مردم استان باید از آمارهایی که وجود دارد باخبر شوند اضافه کرد: برای آگاهی مردم می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها و بالاخص صدا و سیما استفاده و با بهره گیری از ابزارهای آموزشی و تبلیغی و آموزش و پرورش در راستای ارتقا وضعیت سلامت جامعه گام برداشت.
 
وی در پایان عنوان کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه ارائه آموزش‌ها و برنامه‌های بهداشتی در استان، توجه به نقاط دور دست استان و بهره گیری مردم این مناطق از این مطالب است تا آنها نیز بتوانند در حوزه پیشگیری و درمان بیماری دیابت با اطلاعات و آگاهی کامل اقدامات لازم را انجام دهند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..