مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

توجه جدی به شهرستان‌ها در برگزاری کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت توجه ویژه به شهرستانها در برگزاری کارگاه های مشاوره پیش از ازدواج تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز اعظم کریمی در سفر خود به استان یزد در نشستی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد اظهار داشت: از آنجا که تمرکز عمده در برنامه‌های آموزشی در مراکز استان‌هاست؛ تلاش شده کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج در تمام شهرستانها برگزار شده و فرصت برابر آموزشی و مشاوره در استان‌ها فراهم شود.

 
وی ضمن تشریح مأموریت‌های حوزه جوانان در موضوعات اجتماعی بر ضرورت همکاری بین تمام دستگاه‌ها در مسائلی چون کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق تاکید کرد و گفت: در استان‌ها در این زمینه در سطح ادارات کل باید هماهنگی و هم افزایی وجود داشته باشد تا خروجی برنامه‌ها مؤثر واقع شود.
 
کریمی با مرور برنامه‌های دفتر توسعه اجتماعی جوانان در موضوع ازدواج به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و حمایت هدفمند از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اشاره کرد.
 
وی یادآور شد: در همین خصوص همزمان با سایر استان‌ها و به همت اداره کل ورزش و جوانان یزد سال گذشته در ١٠ شهرستان این استان ٢١٦ کارگاه برای ٤ هزار و ٧٠٠ نفر با همراهی ٦٨ مدرس در قالب هزار و ٧٠٠ ساعت آموزشی برگزار شده است.
 
کریمی خاطرنشان کرد: از مجموع ٢١٦ کارگاه آموزشی و مشاوره ازدواج برگزار شده در استان یزد، ٧٥ کارگاه مربوط به آموزش‌های قبل از ازدواج، ٣١ کارگاه مربوط به آموزش‌های حین ازدواج و ١١٠ کارگاه مربوط به آموزش‌های بعد از ازدواج است.
 
مدیرکل اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در اجرای تفاهم نامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با سایر دستگاه‌ها پرداخت.
 
فخرالسادات خامسی هامانه بیان کرد: علاقمندیم طرح‌های موفق استان در زمینه پویش اجتماعی ازدواج پایدار را با حمایت اداره کل توسعه اجتماعی گسترش دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..