‌تاکنون گزارشی از ورود ملخ‌ها به استان یزد نداشته‌ایم

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه آمادگی کامل برای مقابله با ملخ‌ها در استان یزد وجود دارد گفت: تاکنون گزارشی در خصوص ورود ملخ‌ها به استان یزد داده نشده است.

به گزارش یزدی نیوزدر چند روز گذشته برخی از استان‌های جنوبی کشور با مشکل هجوم ملخ که خسارت‌های بسیاری را در پی دارد، روبه‌رو شده‌اند.

 
با توجه به اینکه ملخ‌ها گیاه خوار بوده و از سبزینه‌های مختلفی استفاده می‌کنند، به جنگل‌ها، مراتع، اراضی باغی، زراعی، علوفه، غلات، سبزی و صیفی ضرر و زیان‌های بسیاری وارد می‌کنند که به نوعی می‌تواند موجب قحطی در مناطق آسیب دیده شود.
 
از این رو یکی از مهمترین دغدغه کشاورزان مناطق جنوبی کشور که بیشتر با این پدیده روبه‌رو هستند، از بین رفتن زمین‌های زراعی و باغی است.
 
هادی هادی نسب ، به هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور و برخی از استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برخی از استان‌های کشور درگیر هجوم ملخ‌ها هستند و مجموعه نباتات استان‌ها اقدامات لازم را برای جلوگیری از ورود این ملخ‌ها به استان‌های همجوار و همچنین جلوگیری از خسارت‌های احتمالی انجام می‌دهند.
 
 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، ملخ‌ها تا نی‌ریز استان فارس آمده‌اند که حجم بالایی نیست و قابل کنترل است.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کشاورزی استان فارس و شهرستان نی‌ریز اعلام کرده‌اند که ملخ‌ها را کنترل می‌کنند تا به یزد وارد نشوند ولی با توجه به وزش باد که سبب سرعت بیشتر در انتقال ملخ‌ها می‌شود، سازمان نباتات استان یزد آمادگی کامل را برای مقابله دارد.
 
هادی نسب با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی در خصوص ورود ملخ‌ها به استان داده نشده است اضافه کرد: جهاد کشاورزی و حفظ نباتات استان یزد آمادگی کامل را برای مقابله و مدیریت با ملخ‌ها را دارند و در حال رصد استان‌های همجواری هستند که این ملخ‌ها به آنجا هجوم آورده‌اند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..