معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

تمام مردم یزد پرونده سلامت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر از مردم یزد در سامانه سیب ثبت شده است، گفت: تقریبا تمام مردم یزد پرونده سلامت دارند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا دهقانی در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت، «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی برای پوشش همگانی سلامت» انتخاب شده است، اظهار داشت: سیاستگذاران امر سلامت در پی برنامه ریزی برای تحقق این شعار هستند.

 
وی با اشاره به اینکه استان یزد در سال ۹۷ هم از نظر شاخص‌های نیروی انسانی و هم فضای فیزیکی رشد مثبتی داشته است، افزود: در سال گذشته توانستیم چند گام دیگر به معیارها و استانداردهای وزارت بهداشت نزدیک شویم.
 
دهقانی با بیان اینکه طرح تحول سلامت گرچه در برخی موارد با کمبود اعتبار مواجه شده اما با قوت به کار خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون اطلاعات یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر از مردم یزد در سامانه سیب ثبت شده است و با توجه به جمعیت استان، تقریباً تمام مردم یزد پرونده سلامت دارند.
 
وی ادامه داد: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی انجام شده و ۳۰ میلیون خدمت مختلف به آنها ارائه شده است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶ مرکز ارائه خدمات بهداشتی در مجموع با اعتبار ۱۴.۵ میلیارد تومان در استان راه اندازی شده که این مراکز شامل پنج خانه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و هشت خانه بهداشت بوده است.
 
دهقانی بیان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۷۰ خانه بهداشت، ۳۷ مرکز جامع سلامت روستایی، ۹۱ پایگاه سلامت و ۱۷۲ پزشک به مردم خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.
 
وی همچنین با اشاره به شاخص‌های مرگ و میر مادران باردار و مرگ و میر نوزادان به عنوان دو مورد از شاخص‌های حائز اهمیت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در استان یزد طی سال گذشته از تنها یک مورد مرگ و میر مادر باردار در استان داشته‌ایم.
 
دهقانی خاطرنشان کرد: در استان یزد به ازای هر هزار تولد زنده، ۴.۲۳ فوت مادر اتفاق افتاده که این میزان در سطح کشور ۱۸ نفر در هر هزار تولد زنده است.
 
وی عنوان کرد: در شاخص مرگ و میر نوزادان نیز ۸.۹ نوزاد متولد شده به ازای هر هزار تولد اتفاق افتاده که این شاخص در کشور به مراتب بالاتر است و این نشان از مراقبت‌های خوب در استان یزد در دوران بارداری و بعد از زایمان دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..