برپایی نمایشگاه عکاس فرانسوی در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه

نمایشگاه عکس «الن سِکارولی» با عنوان میان سرگشتگی و جاودانگی و با موضوع رشته‌کوه‌های پیرنه و آلپ در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه دایر شد.

به گزارش یزدی نیوز در آغاز دومین رویداد هفته فرهنگی ابرکوه در سال ۹۸، نمایشگاه عکس «الن سِکارولی» عکاس فرانسوی با موضوع رشته‌کوه‌های پیرنه و آلپ با عنوان «میان سرگشتگی و جاودانگی» با حضور «فیلیپین بانتژا» وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، در خانه تاریخی آقازاده افتتاح شد.

 
نمایشگاه مذکور شامل ۱۷ اثر است که با حمایت بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران تا تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه در ابرکوه دایر خواهد بود.
 
وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در ایران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: دایر شدن این نمایشگاه از آن جهت اهمیت دارد که گواهی بر ارتباط فرهنگی خوب دو کشور ایران و فرانسه است که از گذشته وجود داشته است و قطعاً اتفاقات خوب دیگری نیز پس از این نمایشگاه میان دو کشور رقم خواهد خورد.
 
«فیلیپین بانتژا» گفت: در حال حاضر با توجه به فشارهایی که تحریم‌های مختلف بر مردم ایران وارد کرده است، شرایط مساعدی برای ایرانی‌ها نیست لذا من در این شرایط می‌خواهم به عنوان نماینده فرانسه اعلام همبستگی کشور خود را با ایران اعلام کرده و بگویم که ارتباطات فرهنگی، علمی، دانشگاهی و تکنیکی بین دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت.
 
بانتژا در خاتمه در رابطه با خانه تاریخی آقازاده نیز گفت: این خانه تاریخی مسحور‌کننده و بسیار شگفتی‌آور است و با توجه به ابعاد سمبلیکی که دارد، از جایگاه با اهمیتی برخوردار است. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..